چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 12:27

«در آینه» کیومرث پوراحمد خواندنی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب 'در آینه' داستان کوتاهی است به قلم کیومرث‌ پوراحمد که در قالب داستان‌های اجتماعی برای نوجوانان منتشر شده است.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، نخستین بار این اثر را کانون در سال 1360 وارد بازار کتاب کرد و امسال همزمان با انتشار دیگر آثار فاخر این انتشارات به ویرایش و انتشار مجدد رسانده است.
این کتاب داستان زندگی پسری به اسم مسعود است که به دلیل داشتن لکنت زبان دچار چالش با اطرافیان است. نثر روان و خواندنی و بیان تصویری این هنرمند از یک روایت واقعی از دنیای نوجوانان سبب شده است تا این اثر ملموس و خواندنی باشد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: 'کلاس دور سرش چرخید. کلاس که نمی‌چرخید واقعا. این سرش بود که گیج می‌خورد. نتوانسته بود حرفش را بزند. سال‌ها بود که نمی‌توانست. کلاس اول راهنمایی بود و نمی‌توانست. بعد می‌رفت کلاس دوم، بعد سوم و بعد هم... دیپلم می‌گرفت؛ ریش و سبیلش در می‌آمد؛ مرد می‌شد و باز هم نمی‌توانست. مرد گنده‌ای که نمی‌توانست حرف بزند.'
کتاب در آینه در 20 صفحه و با قیمت 15 هزار ریال برای گروه سنی «ج و د» (10 تا 14 سال) روانه بازار نشر شده است.

** نمایشگاهی از داستان‌های تخیلی خارجی با عنوان 'هویج‌های ناقلا'
نمایشگاه ماهانه کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کتاب‌های برنده با موضوع داستان‌های تخیلی خارجی با عنوان 'هویج‌های ناقلا' اختصاص یافته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌خانه از اول دی ماه جاری و در ادامه نمایشگاه ماه آذر خود، 55 عنوان کتاب غیرفارسی را با موضوع فانتزی و تخیلی در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.
عنوان ماه گذشته این نمایشگاه «زرافه من آبی است» و کتاب‌های ارایه شده در آن داستان‌های تخیلی ایرانی بود.
کتاب‌خانه مرجع کانون یک کتاب‌خانه تخصصی است که هر ماه نمایشگاهی با موضوع خاص و مهم ادبیات کودک و نوجوان برپا می‌کند و منتخبی از این کتاب‌ها را از منابع داخل کتاب‌خانه به نمایش می‌گذارد.
نمایشگاه کتاب‌های برنده با موضوع داستان‌های تخیلی و با عنوان 'هویج‌های ناقلا'، از اول دی 1395 در کتاب‌خانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی تهران برپا شده و تا پایان دی 1395 همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**1883**1027**دریافت کننده: مریم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1565 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب