سه شنبه, 07 دی 1395 ساعت 17:46

امام جمعه پاوه: یکی از مصیبت های جهان اسلام تندروی و تکفیر است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
امام جمعه پاوه گفت: امروز یکی از مصیبت ها و گرفتاری های جهان اسلام تندروی، تکفیر و بی رحمی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملاقادر قادری روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت ماه ربیع الاول و جشن میلاد پیامبر(ص) در ماه مولود که در مسجد ویس القرن روانسر برگزار شد، افزود: روحانیون در آگاه سازی جامعه به خصوص در نمازهای جمعه هیچ کوتاهی نکرده اند اما باید این تلاش ها بیشتر شود و مردم را با تواضع راهنمایی کنیم.
وی با بیان اینکه روحانیون غذای جامعه هستند و آحاد مسلمانان از بدو تولد تا وفات به روحانیون نیاز دارند، تصریح کرد: تبلیغات کفر و تندروی زیاد شده و روحانیون باید به بهترین نحو ممکن افکار مثبت را به مردم انتقال دهند.
امام جمعه پاوه اظهار داشت: روحانیون باید نسبت به مسائلی که در اطراف ما رخ می دهد هوشیار باشند و با تمام توان نیز پیامبر (ص) را به مسلمانان معرفی کنند.
ماموستا قادری ادامه داد: با بررسی صفحات تاریخ می توان دریافت که بسیاری از رهبران در جامعه تاثیرگذار و دارای نیرو، طرفدار، تشکیلات بوده اند ولی نقص عمده ای در امور داشته اند.
وی گفت: در بین فلاسفه؛ سقراط ، ارسطو ، بوعلی سینا ، دکارت و امثال آنها با کتاب ها و نظراتی که داشتند، توانستند در جامعه تاثیرگذار باشند و مردم از آنها پیروی کنند ولی در حقیقت نتوانستند مردم را بیدار کنند.
عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم ‌دینی اهل ‌سنت کشور اضافه کرد: رهبران سیاسی و فکری مانند مارکس و لنین نیز انقلاب کرده و حکومت تشکیل دادند اما نتوانستند در راستای تهذیب افراد و جامعه اقدامی انجام دهند و با وجود این که نیروهایشان مستبد و بداخلاق بودند، نتوانستند اخلاق را در جامعه نهادینه کنند و با گذشت یک قرن افکار و انقلاب آنها به زباله دانی تاریخ پیوسته است.
ماموستا قادری بیان داشت: گاندی رهبر ملی نیز که موفق شد مردم هند را علیه استعمار انگلیس بسیج کند نتوانست آنها را تسلیم کند و اخلاص و اخلاق را به مردم کشورش یاد دهد.
وی ادامه داد: عرفایی مانند شیخ محمد نقشبندی در شرق، عبدالقادر گیلانی در غرب، مولانا خالد رومی در شمال و مولانا خالد کردی شهرزوری نیز مردم را تعلیم و تربیت کردند و هنوز هم مسیر آنها ادامه دارد.
امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه عمده ی نقص همه این جریانها، افکار و شخصیت ها این بوده که نتوانستند مردم را 'مجاهد' تربیت کنند، یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) مافوق فلاسفه، رهبران سیاسی، رهبران اجتماعی و عرفا بوده و این بزرگوار مردم را به اسلام دعوت و آنها را بیدار کرده و درس جهاد را به مسلمانان یاد داده است.
ماموستا قادری ادامه داد: پیامبر مافوق تمام انسان های رهبر در دنیا است و اگر پیامبر را تمام و کمال بشناسیم دیگر به دنبال سایر جریان ها، گروهها و افکار مانند کمونیست و صهیونیست نخواهیم رفت.
وی اظهار داشت: در قرآن کریم چهار بار واژه 'سراج' بیان شده که در آیه 46 سوره احزاب به توصیف پیامیر و در آیات 61 سوره فرقان، 16 سوره نوح و 13 سوره نبا به توصیف خورشید اشاره کرده است.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال سراج را به صفت خورشید و پیامبر بزرگوار اسلام نسبت داده است گفت: هر چه به خورشید نزدیک شویم برای انسان مضر و زیان آور است اما پیامبر که سراج منیر است در زمان حیات و ممات نور را در عالم پخش می کند.
ماموستا قادری افزود: تاثیرات رسول الله (ص) مافوق خورشید است و پیامبر مافوق تمام آنچه در طبیعت خلق شده قرار دارد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455/1772 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 1315 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار