سه شنبه, 07 دی 1395 ساعت 16:52

درخواست هر‌گونه بخشش در اخذ حقوق قانونی دولت، موضوعیت ندارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزارت صنعت،معدن وتجارت اعلام کرد: از آنجایی که واردات اجزا ‌و قطعات محصولات لوازم خانگی کره ای براساس تعرفه مصوب در کتاب مقررات صادرات و واردات و با پرداخت حقوق ورودی متعلقه انجام و ترخیص قطعی آنها صورت گرفته است، درخواست هر گونه بخشش در اخذ حقوق قانونی دولت، موضوعیت ندارد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، بدنبال درج مطالبی مبنی بر حمایت وزیر صنعت،معدن و تجارت از برند کره‌ای لوازم خانگی نکاتی را اعلام کرد.
بر اساس بند نخست این گزارش ، شرکت گلدیران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از چندین سال قبل با همکاری مشترک با شرکت کره‌ای ال.جی نسبت به تولید محصولات لوازم خانگی در کشور اقدام کرده است.
در این گزارش آمده است: در سالهای اخیر با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ سیاست‌های مورد نظر، این شرکت نسبت به افزایش عمق ساخت داخل محصول خود اقدام و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را در این زمینه انجام داده که باعث افزایش اشتغال، انتقال فناوری، تعمیق ساخت داخل و همچنین استقرار خطوط کامل تولید در برخی از محصولات این شرکت شده است.
بند دوم این گزارش می افزاید: درخصوص قاعده 2ـ‌الف، تشخیص دامنه عملیات کاری (Working Operation) که تعریف آن به عنوان یکی از ارکان شمولیت در این قاعده ذکر شده است، به دلیل تنوع و گستردگی محصولات صنعتی جزو وظایف این وزارت محسوب می‌شود.
اعلام‌ نظر این وزارتخانه به گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این چارچوب صورت پذیرفته و درخواست هیچ‌گونه بخششی در اخذ حقوق قانونی دولت موضوعیت ندارد.
در بند سوم این گزارش آمده است: واردات اجزاء ‌و قطعات توسط این شرکت نیز طبق تعرفه مصوب در کتاب مقررات صادرات و واردات و با پرداخت حقوق ورودی متعلقه انجام و ترخیص قطعی آنها صورت گرفته است. سوال اینجاست که در صورت بروز هرگونه تخلف احتمالی، چگونه در مبادی ورودی ممانعت لازم توسط دستگاه ذی‌ربط بعمل نیامده است.
این گزارش می افزاید: از رسانه‌های گروهی و مطبوعات انتظار می‌رود با تشخیص صحیح از فضای کنونی اقتصاد کشور که نیازمند آرامش و ایجاد اطمینان در سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت است، نسبت به انتشار اخبار آگاهانه ‌تر عمل کرده و دولت و بخش خصوصی را در اجرای سیاست‌های رونق تولید و اقتصاد مقاومتی یاری کنند و بطور جد از تخریب و ایجاد التهاب در فضای کسب و کار کشور اجتناب شود.
به گزارش ایرنا، در خبرها آمده است که یک برند کره ای برای مواجه نشدن با تعرفه‌های گمرکی، اقدام به واردات قطعات یک کالا کرده و گمرک جمهوری اسلامی آن واردکننده را 30 هزار میلیارد ریال(سه هزار میلیارد تومان) جریمه کرده است.
گمرک جمهوری اسلامی در این زمینه اعلام کرد: واردات قطعات از چند گمرک مختلف و استفاده از کارت بازرگانی یک بار مصرف، دو تخلف عمده نمایندگی برند کره ای تولیدکننده لوازم خانگی عنوان شده که آن را مشمول جریمه 30 هزار میلیارد ریالی گمرک کرده است.
در این ارتباط، برخی رسانه ها در روزهای اخیر مدعی شدند محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت با ارسال نامه ای به گمرک جمهوری اسلامی خواستار لغو جریمه 30 هزار میلیارد ریالی شده است.
اقتصام**9189**1561**خبرنگار: اسماعیل داودی**انتشاردهنده: مژگان توانا

اطلاعات تکميلي

خواندن 1205 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار