چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 07 دی 1395 ساعت 09:48

شماره 300 مجله سروش کودکان منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شماره 300 مجله سروش کودکان منتشر شد، این مجله، طبق سنوات گذشته همراه با سروش خردسالان از ابتدای دی ماه در کیوسک‌های مطبوعات عرضه می‌شود.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از انتشارات سروش، از کودکی برای همه ما این تصویر که روزی شخصیت گرافیکی‌های مجلات زنده شوند و با ما ارتباط برقرار کنند خیالی دست‌نیافتنی بود اما حالا با استفاده از تکنولوژی فرزندان ایران‌زمین می‌توانند نشریات سروش را ببینند، بخوانند، گوش کنند و با شخصیت‌های داستان‌های سروش ارتباط برقرار کنند.
حالا دیگر سروش یک نشریه کاغذی نیست بلکه یک کتاب صوتی و حتی تصویری و شنیداری است که با استفاده از این تکنولوژی، خردسالانی که توانایی خواندن ندارند نیز می‌توانند سروش را گوش کنند و با حضور تصاویر سه‌بعدی لذت ببرند.
یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار استفاده کودکان معلول با استفاده از حس جایگزین است، یعنی کودک نابینا سروش را می‌شنود و کودک ناشنوا از تصاویر سه‌بعدی، داستان‌ها و مطالب سروش استفاده می‌کند.
مجله سروش کودکان و سروش خردسالان را در اولین روز هر ماه از کیوسک‌های مطبوعاتی سراسر کشور تهیه کنید.

** انتشار چاپ پنجم کتاب شیوه کمانچه نوازی
به ‌دلیل استقبال مخاطبان کتاب «شیوه کمانچه‌نوازی» (دوره دو جلدی) نوشته مهدی آذرسینا بازنشر و به چاپ پنجم رسید و تا هفته پیش‌ رو مجددا وارد بازار نشر می شود.
کمانچه از سازهای زهی قدیمی ایران و در واقع نوع تکامل یافته رباب است. این ساز و صدای دل‌ انگیزش برای دوستداران موسیقی ایرانی شناخته ‌شده اما برای آموزش کمانچه‌نوازی به ‌طور عملی متنی تدوین نشده بود.
کتاب یادشده به‌ منظور برطرف کردن این نقص تالیف و توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

** نگارش فیلمنامه کوتاه به چاپ نهم رسید
به ‌دلیل استقبال مخاطبان کتاب «نگارش فیلمنامه کوتاه» نوشته ویلیام اچ.فیلیپس ترجمه عباس اکبری بازنشر و به چاپ نهم رسید و تا هفته پیش‌رو مجددا وارد بازار نشر می‌ شود.
خواندن این کتاب تمرینی ا‌‌ست برای فیلم‌نامه‌نویسان تازه‌‌کار و کسانی که می‌‌خواهند در پول و وقت صرفه‌‌جویی کنند، آنهایی که قصد دارند فیلم‌نامه بلند بنویسند یا فیلم کوتاه حرفه‌‌ای بسازند.
این کتاب را نشر سروش منتشر کرده است.

** اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ضروری کتابخانه‌های سراسر کشور
به گزارش ایرنا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد با اشاره به دستور دبیرکل برای تأمین تجهیزات موردنیاز کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بنا بر مصوبات شورای معاونین نهاد و مصوبه کمیته بررسی، پیگیری مصوبات و رسیدگی به نیازهای ضروری استان‌ها در حوزه تجهیزات کتابخانه‌ای و با اولویت مناطق کمتر توسعه ‌یافته، در دستور کار اداره کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها قرار گرفته است.
محمد ربیع احمدخانی افزود: بر این اساس ضمن نیازسنجی از استان‌ها با استفاده از بازدیدهای انجام شده توسط رؤسای ادارات شهرستان‌ها، نظرخواهی از استان‌ها درباره لیست نیازهای کتابخانه‌ها انجام و اعتبار اولیه تخصیص داده شد.
وی اضافه کرد: در جلسات متعددی که با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد؛ برآورد و نیازسنجی دقیقی از کمبودها و کاستی‌های تجهیزات کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به عمل آمد که حاصل آن، تدوین صورت‌جلسات تعیین بودجه و تأمین تجهیزات ضروری و ارسال آن به معاونت اداری و مالی نهاد بود.
مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد گفت: در مرحله اول مبلغ ۲۵ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی نهادی سراسر کشور اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: با توجه به بررسی و برآوردهای انجام‌شده، امیدواریم ضمن رفع مشکلات و کمبودهای کتابخانه‌های عمومی کشور در سال جاری، شاهد ارتقای کیفی کتابخانه‌ها و افزایش رضایتمندی هر چه بیشتر کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها باشیم.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1892 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب