چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 06 دی 1395 ساعت 22:26

سرانه دانشجویان معلم یک سوم سایر دانشجویان کشور است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اینک سرانه دانشجویان معلم 30 میلیون ریال به ازای هر نفر بوده که در همسنجی با دانشجویان سایر دانشگاه ها معادل یک سوم است.
به گزارش ایرنا؛ 'اسفندیار چهاربند' روز دوشنبه در دیدار با مدیران و کارکنان اداری آموزش و پرورش منطقه سیستان در شهرستان زابل اظهار داشت: به منظور تربیت معلمانی کارآمد و خوب باید سرانه درنظر گرفته شده برای دانشجویان معلم افزایش یابد.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش 950 هزار شاغل در کشور دارد که از این تعداد 540 هزار نفر در گروه معلمی شامل دبیر، آموزگار، هنر آموز و استادکار هستند.
وی افزود: به منظور عملکرد مطلوب معلمان باید تراکم کلاس ها مدیریت شود.
وی تصریح کرد: هم اینک 425 هزار کلاس در کشور وجود دارد که کار دسته بندی این کلاس ها در حال انجام است.
معاون وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیروی انسانی سرمایه ای بسیار مهم تلقی می شود که در کنار کمبودهای موجود می تواند سبب توسعه پایدار کشور شود.
'چهاربند' بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان از 10 تا حدود 40میلیون ریال برای دولت هزینه دارند باید در مدیریت، تدریس و تربیت آنان و نیز نیروی انسانی دقت ویژه ای داشت.
وی گفت: فضای مدیریت فناوری در آموزش و پرورش اشتباه است و باید تمام بخش ها وارد این حوزه شوند.
وی اظهار داشت: به موازات توسعه فناوری اطلاعات باید کوچک سازی رخ دهد که این امر یکی از برنامه های وزیر کنونی آموزش و پرورش است.
وی با انتقاد از فعالیت کلاس ها و کتاب های تست برای ورود به دبیرستان های نمونه و تیزهوشان خواستار اصلاح آزمون های تستی کمی در این زمینه شد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل نیز در این نشست گفت: منطقه سیستان با 6 منطقه آموزش و پرورش 90 هزار و 801 نفر دانش آموز دارد.
علی اکبر بزی اظهار داشت: همچنین در این منطقه 6 هزار و 695 معلم وجود دارد که در چهار هزار و 197 کلاس مشغول تدریس به دانش آموزان هستند.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید فعالیت های مطلوب بسیاری در این منطقه داشته است که باید از این اقدامات تشکر کرد.
وی بیان کرد: اصلی ترین مشکل دانش آموزان این منطقه وضعیت نامطلوب معیشتی خانوارهاست که این امر در تمام بخش های زندگی آنان تاثیر می گذارد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، هامون، زهک و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
شبک**7311** 6081**1392** خبرنگار: اسماعیل مرادقلی** تنظیم کننده: حیدر سرایانی**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

اطلاعات تکميلي

خواندن 979 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب