چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 06 دی 1395 ساعت 16:33

معاون استاندارالبرز:رشدجمعیت شهر جدید هشتگرد 2برابرمیانگین کشوری است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت که هم اکنون شهر جدید هشتگرد با 4 درصد بیشترین رشد جمعیت در استان البرز و کشور را دارد.
به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد و دیگر مشکلات این شهر در شهرستان ساوجبلاغ، گفت: آمارها میزان رشد جمعیت کشور را 2 درصد نشان می دهد و این در حالی است که این میزان در شهر جدید هشتگرد به 4 درصد می رسد و ضروری است با وجود بار اضافه و مشکلاتی که به دلیل وجود مسکن مهر ایجاد شده، به این شهر اهتمام ویژه ای داشت.
وی تصریح کرد: با طرح مسائل در حوزه شهر کرج در خصوص مترو با شهردار کرج صحبت خواهیم کرد تا درباره تسریع در اجرای آن توافق کنیم.
ارتقایی در مورد بیمارستان در حال احداث شهر جدید هشتگرد هم وعده داد که پیگیری لازم در خصوص انتقال اسناد و زمین از سوی شرکت عمران صورت گیرد.
وی به پساب فاضلاب و استفاده گلخانه داران این شهر از آن اشاره کرد و گفت: وضعیت این آب باید تعیین شود و درصورت دارا بودن استانداردهای لازم، همه مکلف به آبیاری از این آب باشند.
معاون استاندار البرز همچنین گفت: مشکلات مربوط به مترو را در شورای ترافیک استان مطرح می کنیم تا شاهد بهره برداری از این پروژه در اوایل سال آینده باشیم.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این نشست با اشاره به فلسفه تاسیس واحدهای مسکن مهر، گفت: مسکن مهر که اصل طرح آن بر مبنای درآمدن زمین از بورس و نزول قیمت آن برای ارزانی مسکن و خانه دار شدن قشر کم درآمد بود، اما در نحوه و سرعت اجرای آن بی حساب و کتاب بود و کارشناسی های غلط مشکلات عدیده ای را برای آن به همراه آورد.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: هم اکنون 21 هزار واحد مسکن مهر آماده است و برخی نیز به متقاضیان تحویل شده اما 8 هزار واحد به دلیل نبود امکانات لازم به متقاضیان تحویل نشده است.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: 2هزار و500 خانوار واحد خود را در کاغذ تحویل گرفته اند، اما هنوز کلید دریافت نکرده اند و ملزم به پرداخت اقساط هستند.
پالیزگیر با اشاره به مشکلات ایجاد شده به واسطه مسکن مهر در این شهرستان، گفت: وجود این مشکلات انتقادات و اعتراضاتی را به همراه داشته و باید تصمیمات جدی اتخاذ شود چرا که این تصمیمات راه گشا خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و هیئت همراه برای اجرای مصوبه شورای تامین استان بود تا به سه موضوع مهم از جمله میزان پیشرفت شهر صنعتی ماموت، راه در حال احداث هشتگرد به طالقان و بررسی وضعیت مسائل و مشکلات مسکن مهر شهر جدید هشتگرد پرداخته شود.
وی درباره بیمارستان شهر جدید هشتگرد نیز گفت: این بیمارستان بعد از گذشت بیش از دو دهه شروع کار بالاخره با تدبیر دولت یازدهم در حال اتمام است و هم اکنون در حال انتقال سند به بخش خصوصی است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
پالیزگیر با اشاره به تخصیص 5 میلیون متر مکعب آب سد طالقان در دولت تدبیر و امید به هشتگرد، گفت : عملیاتی شدن این موضوع نیاز به تصفیه خانه دارد که آنهم زمان طولانی را نیاز دارد، ولی قرار شده در حال حاضر به صورت پکیج تا قبل از رسیدن فصل گرما این طرح اجرایی شود تا مردم بتوانند از این آب استفاده کنند.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1008 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب