چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 05 دی 1395 ساعت 18:28

میزان آمادگی عمومی در برابر زلزله باید به سطح مطلوب برسد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل امور آموزش های تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال احمر کشور گفت: هرچند در برابر زلزله از آمادگی برخوردار هستیم اما آمادگی عمومی با توجه به شاخص های تعیین شده در حد مطلوب و مناسب نیست.
دکتر مهراب شریفی سده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در جهان بحث آمادگی عمومی دارای شاخصه هایی خاص و ویژه ای است، افزود: قبل از وقع زلزله باید مسیرهای تخلیه و محل های پناه گیری مشخص شده و کیف های امداد و نجات خانواده در دسترس باشد تا میزان آسیب ها به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه افراد باید مخاطرات را به شکل مناسب و بهتر بشناسند، اظهار کرد: باید در برابر بلایای طبیعی، آمادگی بیشتری یافت و در واقع افراد را با نشان دادن عکس العمل سریع در مقابل شرایط پیش آمده در اثر حوادث، هرچه سریع تر به مرحله عادی زندگی‌ بازگرداند.
شریفی سده با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در طرح ها می تواند سطح آمادگی را ارتقا دهد، افزود: طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) از سوی جمعیت هلال احمر در کاهش سطح آسیب ها بسیار خوب و نقش آفرین است و امدادگران در راستای اجرای این طرح به منازل مراجعه می کنند و آموزش های لازم را ارایه می دهند.
وی اقدامات لازم و مناسب را در کاهش اثرات زلزله موثر خواند و اظهار کرد: رعایت اصول ایمنی در طراحی ساختمان ها، محکم و مقاوم سازی سازه ها و ثابت کردن تابلوها، کمدها، لوسترها، قفسه های کتاب و ساعت های بزرگ ایستاده، می تواند در کاهش خطرات ناشی از زلزله بسیار موثر واقع شود.
مدیرکل امور آموزش های تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال احمر کشور به برگزاری نشست تخصصی ایمنی در عملیات امداد و نجات مدیران دستگاه های اجرایی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این نشست یک روزه، امروز /یکشنبه/ در با حضور قریب به 80 نفر در سالن کنفرانس مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر زنجان برگزار شد.
597/3001
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

اطلاعات تکميلي

خواندن 978 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب