چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 05 دی 1395 ساعت 17:56

معاون شهردار تهران:صنعت گردشگری ازطریق محلات توسعه پیدا کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به ویژگی های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران گفت:این ویژگی ها از طریق محلات باید معرفی شود و توسعه پیدا کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبدالهی روز یکشنبه در نخستین نشست مسئولان کانون های گردشگری محلات شهر تهران در تالار ایوان شمس افزود: شهر تهران از ویژگی های خاصی برخوردار است که تاکنون مغفول مانده و باید از طریق محلات صنعت گردشگری شکل گرفته و توسعه پیدا کند.
وی با اشاره به تبدیل ستاد گردشگری شهرداری تهران به سازمان گفت:در توسعه صنعت گردشگری به پویایی و تلاش بیشتر نیازمندیم تا نقاط مختلف تهران را به ساکنان تهران و مردم کشور ، توریست های خارجی معرفی کنیم و در نهایت از توسعه صنعت گردشگری درآمد پایدار حاصل شود.
عبدالهی با بیان اهمیت گردشگری اظهار کرد: این موضوع در شناخت شهر، کشور، ویژگی های فرهنگی و ابنیه های تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از صنعت گردشگری، به ایجاد شغل و فعالیت های پردرآمد منجر می شود، افزود: در بعضی از کشورهای دنیا، اولین درآمدهای ملی از صنعت گردشگری حاصل می شود و برای توسعه صنعت گردشگری در ایران باید اراده ملی ایجاد شود.
معاون شهردار تهران گفت: با کمک گردشگری می توان توانایی جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و پیشرفت های کشور را به سایر کشورها معرفی کنیم.

*برگزاری تورهای تهران گردی در تمام ایام سال
فرزاد هوشیارپارسیان رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به ویژگی های فرهنگی و تاریخی شهر تهران افزود: تهران تمدنی، 7هزار ساله،450سال شهرنشینی و250سال پایتختی دارد، این شهر، به عنوان شهری چهار فصل، مکان های گردشگری بسیاری دارد که باید شناسایی شوند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های این ستاد افزود:ما همیشه هر ساله در نوروز، تورهای تهرانگردی با عنوان «مهمان طهران» برگزار می شد که از این پس،تورهای تهران گردی در تمام ایام سال با شعار «تهران را ببینید» برگزار می شود.
هوشیارپارسیان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل فروش تورهای تهران گردی در محلات گفت: برای نخستین بار بسته های گردشگردی تهران گردی در اختیار محلات قرار گرفته و کانترهای گردشگری، در فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی(ره) و مراکز خرید قرار داده خواهد شد و تلاش داریم تورهای ارزان قیمت را در روزهای پنجشنبه و جمعه برای شهروندان برگزار کنیم.
وی برگزاری نشست های تهران گردی، دوره های آموزشی گردشگری شهری، تقدیر از کانون های گردشگری فعال در شهر تهران را از جمله فعالیت های آینده ستاد گردشگری عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت محلات در توسعه گردشگری بهره مند شد که در این حوزه اولین وظایف کانون های گردشگری محلات عضوگیری در این کانون ها است.
محمود منیعی دبیر تهران گردی ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد گفت: در یک سال اخیر گردشگری شهری در راستای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، سنن و گذشته شهر تهران رونق پیدا کرده است.
وی برگزاری تورهای فنی و تخصصی، عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، تورهای یک روزه و نیمروزه تهران گردی در سطح محلات، گذرهای تهران را از جمله فعالیت های ستاد گردشگری شهر تهران عنوان کرد و گفت: این تورها بر اساس نیازهای گردشگری شهری با قیمت های حداقل تعریف شدند.
دبیر تهران گردی ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نشست های گردشگری با حضور متخصصان این حوزه افزود: این نشست روزهای سه شنبه ساعت 15 تا 17 در باغ موزه قصر برگزار می شود و تاکنون موضوع های فرهنگ عامه، فرهنگ شفاهی در این نشست ها برگزار شد و این هفته کتاب «دروازه غار» با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این نشست ها مورد بررسی قرار می گیرد.
منیعی گفت:تاکنون رینگ ها(مسیر) گردشگری در مناطقی از جمله چهارراه مولوی، میدان شوش، مولوی، چهارراه گلوبندک، میدان امام خمینی(ره)، میدان حسن آباد، بهارستان و خیابان سی تیر تعریف شده و اتوبوس های گردشگری با راهنمایان آشنا به زبان های مختلف در این مکان ها مستقر شدند.
وی اظهار کرد: علاقه مندان برای بهره مندی از این تورهای گردشگری می توانند به نشانی اینترنتی http://visit.tehran.ir/ مراجعه و یا با شماره تلفن 137 و 96001111 تماس حاصل کنند.

*بهره مندی از ظرفیت محلات در توسعه گردشگری
رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در این نشست با اشاره به بهره مندی از ظرفیت محلات در توسعه صنعت گردشگری اظهار کرد: محلات به دلیل ارتباط بی واسطه مردم تاثیرگذارترین مکان برای توسعه این صنعت است.
وی با بیان اهمیت هم افزایی و هماهنگی نیروها و سازمان های متولی گردشگری در شهر تهران گفت: این سازمان موظف به ارائه خدمت به مردم هستیم و با هم افزایی بیشتر رضایت مردم را فراهم خواهیم کرد.
خسروآبادی با اشاره به ویژگی های محلات شهر تهران افزود: بعضی محلات از لحاظ ویژگی های فرهنگ و تاریخی با شهر برابری می کند که این ویژگی ها باید شناسایی و معرفی شوند که امیدوارم که تورهای محله گردی نیز راه اندازی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: این نهاد، به عنوان نهاد دولتی خط مشی و سیاستگذاری در حوزه گردشگری را دنبال می کند و نهادهای غیردولتی در این حوزه را ساماندهی و حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه میراث فرهنگی گفت: ساماندهی خیابان بهارستان، سردرباغ ملی، خیابان انقلاب، سازمان زیباسازی، مرمت آثار تاریخی، جداره هایی که پاکسازی شدند از اقدامات تاثیرگذار شهرداری تهران در حوزه میراث فرهنگی است.
در پایان این نشست از فعال گردشگری در حوزه محلات تجلیل شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

اطلاعات تکميلي

خواندن 998 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب