یکشنبه, 05 دی 1395 ساعت 14:28

4 پایگاه جدید اورژانس هوایی افتتاح شد/نوسازی 120اورژانس بیمارستانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نوسازی 120 بخش اورژانس بیمارستانی خبر داد و گفت: امروز همچنین چهار پایگاه جدید اورژانس هوایی افتتاح می شود.
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا محمد آقاجانی روز یکشنبه در مراسم افتتاح چهار پایگاه اورژانس هوایی در تالار امام جواد(ع) وزارت بهداشت افزود: این پایگاه های جدید در شهرهای زنجان، یزد، چابهار و کرج افتتاح می شوند و پایگاه اورژانس هوایی شیراز نیز که در حادثه اخیر، بالگرد خود را از دست داده بود دوباره به بالگرد اورژانس مجهز می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر نوسازی 120 اورژانس بیمارستانی که در دولت یازهم انجام شده و در حال تکمیل است، 300 بخش بیمارستانی نیز در حال استانداردسازی و مقاوم سازی است.
آقاجانی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم دولت راه انداری طب اورژانس از سال 80 در کشور است به طوری که تاکنون 850 متخصص طب اورژانس در کشور تربیت شده که اغلب آنها در سه سال اخیر تربیت شده به مراکز درمانی مناطق محروم اعزام شده اند.
وی گفت: حدود دو هزار و 400 آمبولانس مدرن تا آخر این دولت به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود که از این تعداد دو هزار آمبولانس اضافه شده است در حالی که در گذشته کل آمبولانس های کشور سه هزار دستگاه بود.
معاون وزیر بهداشت گفت: با راه اندازی چهار پایگاه اورژانس هوایی جدید که امروز انجام می شود تعداد این پایگاه ها در کشور به 25 پایگاه می رسد.
وی در ادامه از افزایش سه هزار نیروی انسانی و تکنسین به اورژانس کشور خبر داد.
آقاجانی افزود: با وجود فرسوده بودن اغلب بیمارستانهای کشور با نوسازی که بعد از طرح تحول سلامت انجام شده است، هم اکنون سطح ایمنی بیمارستانها به 41 درصد رسیده و از نظر ایمنی سازه ای در سطح 42 درصد و از نظر ایمنی غیر سازه در سطح 47 درصد ایمنی هستیم.
وی گفت: اکنون ایمنی کلی بیمارستان های کشور در حدود 43 درصد است در حالی که بیش از 50 درصد بیمارستانهای کشور با عمر بالای 37 سال فرسوده هستند.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: اغلب بیمارستانهای کشور در برابر یک زلزله 4.4 ریشتری نیز مقاوم نیستند و با کوچکترین زلزله ای از دور خدمات رسانی خارج می شوند، در حالی که بیمارستانها باید مهمترین پناهگاه مردم در زمان حوادث باشند.
آقاجانی افزود: کشور ما یک کشور حادثه خیز است، به همین علت باید با همکاری بین بخشی با دستگاههای مختلف همواره آ‌مادگی خود را برای مقابله با حوادث و کنترل عوارض آنها را داشته باشیم.
وی گفت: ‌در شهرها مهمترین سازمانی که می تواند در بالارفتن سطح ایمنی سازه‌ها نقش داشته باشد، شهرداری‌ها هستند. مدیریت شهری نقش مهمی در کاهش آسیبهای ناشی از حوادث دارد.
معاون وزیر بهداشت افزود: در وزارت بهداشت نیز محور ارائه خدمات، بیمارستانها هستند، باید بیمارستانهای ایمن در کشور داشته باشیم تا هم در برابر زلزله آسیب نبینند و هم کارایی لازم را برای مقابله با بحرانها داشته باشند.
وی گفت:‌ وزارت بهداشت در حال تدوین 11 جلد کتاب استانداردهای بیمارستانهای ایمن است و تلاش است تا با اجرای این استانداردها، بیمارستانهای کشور ایمن سازی شوند.
آقاجانی افزود: هزینه ایمن سازی بیمارستانها نسبت به کل هزینه ساخت بیمارستان، عدد بالایی نیست و فقط با چهار درصد هزینه بیشتر می توانیم، بیمارستان ایمن داشته باشیم.
وی ادامه داد: اخیرا مرکز فرماندهی بحران وزارت بهداشت به ساختمان اصلی وزارت بهداشت منتقل شده است و در دانشگاه های علوم پزشکی نیز مراکزی مشابه این مرکز فعال و تجهیز شده است و با اقدامات انجام شده، آمادگی بیمارستانها برای مقابله با بحرانها به 41 درصد رسیده است.
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این مراسم گفت:‌ امکانات کشور برای مقابله با بحرانها کافی نیست و دولت به تنهایی نمی‌تواند این امکانات را فراهم کند، بنابراین از مردم و خیرین می خواهیم برای تامین این امکانات کمک کنند.
وی همچنین از تشکیل مرکز فرماندهی مدیریت بحران کشور خبر داد که کار تجزیه و تحلیل و پیش بینی نیازمندی‌ها پیش و پس از حوادث و هماهنگی دستگاههای مختلف را به عهده خواهد داشت.
پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور نیز در این مراسم گفت: توسعه آ‌مبولانس های هوایی همچنان در دستور کار وزارت بهداشت است و این امکانات خدمات رسانی اورژانس کشور را به مناطق صعب العبور گسترش داده است.
اجتمام**3063**1569
خبرنگار: افشین شاعری **انتشار: علی حبیبی

اطلاعات تکميلي

خواندن 945 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار