چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 05 دی 1395 ساعت 13:49

صالحی امیری آغاز سال جدید میلادی را به وزاری فرهنگ کشورهای مسیحی تبریک گفت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به وزرای فرهنگ کشورهای مسیحی، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) پیامبر صلح و مهربانی، ابراز امیدواری کرد در سال جدید میلادی شاهد جهانی امن تر و مردمانی مهربانتر باشیم.
به گزارش ایرنا، در پیام سیدرضا صالحی امیری که روز یکشنبه انتشار یافته، آمده است: در کتاب آسمانی ما مسلمانان برای بیان شخصیت والای حضرت مسیح تعبیر «روح خدا» به کار رفته و یکی از سوره­ های قرآن مجید به نام حضرت مریم نامگذاری شده است که بیانگر وجود ریشه­ های مشترک فرهنگی و آموزه­ هایی است که بر فضیلت و اخلاق تاکید دارد.
وی در این پیام آورده است: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره گیری از آموزه های پیامبرانی است که مردم را به وفق و مدارا، صلح و دوستی، خیرخواهی و مهربانی دعوت کرده اند.
صالحی امیری تصریح کرد: متاسفانه در جهان پرآشوب کنونی، خشونت و افراطی گری چهره­ زشتی به زندگی بشر بخشیده و تروریست­ های خون ریز، برای توجیه اعمال غیر انسانی خود، آن را ناجوانمردانه به دین و آیین نسبت می دهند. در حالیکه روح ادیان آسمانی از جمله دین اسلام، اخلاق مداری و صلح طلبی و زیست مسالمت آمیز انسان ها در کنار یکدیگر است. همچنان که در ایران اسلامی هموطنان مسیحی ما با آداب و رسوم و فرهنگ خود، در کنار سایر شهروندان در امنیت و آسایش زندگی می کنند.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کابینه دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد در سال جدید میلادی شاهد جهانی امن تر و مردمانی مهربانتر باشیم و سایه خشونت و ترور از آسمان همه کشورها به دور باشد.
فراهنگ ** 1355 ** 1071 ** دریافت و تنظیم: علی اکبر قزوینیان ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1012 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب