یکشنبه, 05 دی 1395 ساعت 12:52

تربیت 270 مبلغ دینی برای کودکان بی سرپرست/ارزیابی لباس کارکنان مهدها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سرپرست امور فرهنگی بهزیستی از تربیت 270 مبلغ دینی جوان برای آموزش نماز و احکام قرآن در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی سیدمحمدی روز یکشنبه در پنجمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کشور افزود: 500 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و شبانه روزی در کشور فعالیت می کنند که از نظر مالی، وضع آنها خوب است اما از نظر فرهنگی مشکل داشتیم.
وی افزود: بنابراین 270 مبلغ جوان متخصص با هماهنگی ارگان های مردمی ، آموزش دادیم و گزینش کردیم که در زمان حاضر هر دو مرکز، یک مبلغ دینی دارند که این مبلغان سه روز در هفته به این مراکز مراجعه می کنند و احکام و نماز را به کودکان بی سرپرست آموزش می دهند.
وی تصریح کرد: برخلاف نظر ما که فکر می کردیم در این مراکز در برابر این مساله جبهه گیری می شود اما با استقبال خوب کودکان از این طرح مواجه شدیم.
سرپرست امور فرهنگی بهزیستی در ادامه از اجرای آزمایشی طرح حجاب برتر یعنی چادر برای کارکنان این سازمان خبر داد و گفت: این طرح ، فعلا در شهریار اجرایی شده است و بعد از آن به سراغ بقیه واحدها می رویم.

**ارزیابی لباس های فرم کارکنان مهدهای کودک
سیدمحمدی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص شیوه های نوین دعوت به امر معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: کتاب هایی نیز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مانند کتاب «واجب فراموش شده» چاپ شده است.
وی با اشاره به بخشنامه حدود لباس شرعی برای کارکنان گفت: بخشنامه این لباس ها برای کارکنان مهدهای کودک به آنان ابلاغ و اخیرا نیز ارزیابی ها در این زمینه آغاز شده است.
وی ادامه داد:همچنین یک هیات مذهبی کلان ایجاد کرده ایم که می خواهیم آن را در سطوح شهرستانی نیز اجرا کنیم و تاکنون 450 آمر به معروف آموزش دیده اند.
اجتمام**9185**1776
خبرنگار : سادات حسینی خواه** انتشار دهنده: لیلا خطیب زاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 835 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار