شنبه, 04 دی 1395 ساعت 20:06

کارگردان ژاپنی: علاقه مند به ساخت فیلم مشترک با ایران هستم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
برنده جایزه بهترین فیلم آسیایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: علاقه‌ مند به ساخت فیلم مشترک با ایران هستم.
به گزارش روز شنبه ایرنا از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو، شوجی تویاما برنده جایزه بهترین فیلم آسیایی جشنواره سی و سوم فیلم کوتاه تهران برای ساخت «پروانه در زمستان» افزود: برای ساخت کار مشترک با ایران مشتاق هستم.
وی در این مراسم که به کوشش انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه توکیو برگزار شد افزود: تمام تلاشم را برای عملی شدن این اتفاق خواهم کرد.

** پروژه سینمایی مراحل مختلف تولید را سپری می کنند
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، که از این میان 47 فیلم آماده نمایش و 21 اثر درمرحله صداگذاری هستند وهمچنین 15 فیلم مرحله تدوین و 25 اثر نیزدر مرحله فیلمبرداری قرار دارند. 60 پروژه نیز در مرحله پیش تولید قرار دارند که 11 فیلم از این میان 10 تا 90 درصد مراحل پیش تولید را طی کرده اند و بقیه پروژه‌ها در مراحل ابتدایی پیش تولید هستند.
از میان 145 پروژه یاد شده 37 پروژه مربوط به آثار اول کارگردانان است.
در این پروژه ها آثاری با مضامین مختلف از جمله دفاع مقدس، پایداری، دینی، کودک و نوجوان، تاریخی، کمدی، حادثه ای، اجتماعی و خانوادگی مشاهده می شود.

** زبان شناسی نظری به چاپ سوم رسید
کتاب «زبان شناسی نظری پیداش و تکوین دستور زایشی» از محمد دبیر مقدم، استاد زبانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی به تازگی توسط انتشارات سمت برای سومین بار چاپ شده است.
به گزارش از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دستور زایشی مکتبی مسلط و غالب در زبان‌شناسی نظری امروز است و مجموعه‌ای از نظریه‌های زبانی را در بر می‌گیرد که جملگی بر باور فلسفی و زبان‌شناختی استوارند.
به گفته مؤلف در مقدمه کتاب حاضر، در نگارش این کتاب که دوازده سال به طول انجامیده است، هدف‌ها و ملاحظاتی در نظر بوده که عبارت‌اند از: 1. تألیف کتابی که معرف چهره واقعی دستور زایشی باشد، به ‌نحوی‌ که تصویری واقعی از سیر تحولات نظری به دست بدهد؛ 2. برطرف کردن خلأ نظری موجود در زبان‌شناسی امروز ایران؛ 3. فراهم کردن زمینه لازم برای دانشجویان و پژوهشگران برای راهیابی به متون تخصصی این رشته؛ 4. معادل‌ سازی برای اصطلاحات تخصصی جدید؛ 5. در نظر داشتن جنبه‌های آموزشی کتاب؛ 6. در نظر داشتن حداقل دانش و معلومات برای ورود به کتاب جهت مفید بودن آن برای پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های مرتبط و نیز علاقه‌مندان به مسائل زبان و زبان‌شناسی و نظریه‌های زبانی؛ 7. مستند بودن تمامی مفاهیمی که معرفی و توصیف شده‌اند؛ 8.تلاش در ارائۀ تحولات نظری با توجه به سیر زمانی رخداد آن‌ها؛ 9. توضیح سیر پیدایش و تکوین هر انشعاب از تنۀ اصلی این دستور بر اساس منابع اصلی؛ 10. توصیف چهرۀ کنونی نظریه‌ها.
کتاب زبان‌شناسی نظری: پیدایش و تکوین دستور زایشی، نوشته محمد دبیرمقدم، عضو پیوسته و معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان زبان و ادب فارسی است
انتشارات سمت ویراست سوم آن را در 815 (سی‌وسه + 782) صفحه و با شمارگان 500 نسخه، به بهای 365 هزار ریال منتشر کرده‌ است. این کتاب در سال 1379به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شد.
فراهنگ*9157*1823**1027**دریافت کننده: طاهره نبی اللهی*انتشار دهنده:جواددهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 875 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار