چاپ کردن این صفحه
شنبه, 04 دی 1395 ساعت 14:27

جشنواره تئاتر فجر با رقابت 55 عکس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
55 اثر از یکهزار و 25 عکس متقاضی شرکت در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به بخش مسابقه راه یافتند.
به گزارش ایرنا از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، 205 عکاس با 1025 عکس متقاضی شرکت در بخش مسابقه بودند که شامل 40 عکاس از شهرستان‌ها و 165 عکاس از تهران، شرکت کردند.
پس از ارسال آثار به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر و ارزیابی آثار، 55 عکاس با 70 عکس به بخش مسابقه راه یافتند که سیف‌اله صمدیان، رضا کیانیان و عباس کوثری در این بخش داوری را برعهده داشتند.
محسن حسینقلی‌پور، امیررضا دهنادی با دو عکس، تبسم ارگی با دو عکس، آیین سبزیوند، شعله فیض بخش، کیارش مسیبی، نیلوفر اربراری، ماندانا عضد آزاد، امیر خوارزمی، نگار حسن‌زاده، علی حدادی اصل، مریم ملک مختار، غزاله صداقت لاریجانی، پرنا بهارعلی با سه عکس، نوید محمدی، البرز تیمورزاده، کامران چیذری، زهره صفی نور، فرهاد جاوید، ساینا قادری، نجمه شفرئی، کوروش اسکندری بدیع با دو عکس، نغمه ارجمند، مرجانه پورحسین، شراره سامعی، سهیل صحرانورد، حامد ملک پور، عاطفه آرانی، ساناز دریایی، علی اصغر اولادی، سید ضیاء الدین صفویان با سه عکس، عماد دولتی، فهمیه حکمت اندیش، بهار نیک‌پور، حسین اسماعیلی با سه عکس، مونا تهرانی موید با دو عکس، حسین آقا محمدکاشی، خسرو پرخیده، بنفشه جلالی با دو عکس، رامونا میریان، رضا ایلیات، نغمه مقصودلو، امیر خدامی، خشایار حسامی، مریم دیهول با دو عکس، وحید بیات از مشهد، سید مهدی مصباحی از مشهد، کاوه کرمی با دو عکس، شایان کیانی، محمد صادق زرجویان، امیر کوروش اعرابی، آزاده بشارتی از رشت، فرناز مطلوبی از تبریز، زهرا جوکار ثقفی و مریم قهرمانی‌زاده با سه عکس از آثار منتخب برای شرکت در بخش عکس سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هستند.

** تفاوتی میان پوسترهای کاغذی و دیجیتالی وجود ندارد
داور بخش مسابقه پوستر جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: ارائه پوستر فقط روی کاغذ چاپ معیار نیست زیرا باتوجه به پیشرفت عصر رسانه تبلیغات پوستر می‌تواند در صفحات مجازی هم انجام شود.
مجید کاشانی با بیان اینکه تا چندی پیش یکی از مخالفان طراحی پوستر و انتشار در صفحات مجازی بودم خاطر نشان کرد: به دلیل تغییر زمان و پیشرفت در عرصه رسانه‌ها نظرم تغییر کرد و متوجه شدم که پوستر فقط یک کاغذ چاپ شده نبوده و می‌توان آن را برای صفحات مجازی هم طراحی کرد چراکه تازه در رسانه ؛ پوسترها بیشتر دیده می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت پوستر در تئاتر خوب نیست اظهار کرد: همه اجزای تئاتر به هم متصل هستند و در صورتی که بی کیفیت بودن یک اثر نمایشی پوستر خوبی را هم از آن نخواهیم دید البته نمایش‌هایی نیز وجود دارند که بر خلاف ماهیت، پوسترهای خوبی طراحی کرده اند که فریب مخاطب محسوب می شود.
به گفته کاشانی اگر خواهان ثبت نمایشی هستیم به طور حتم باید یک پوستر طراحی شده تا زمان و اسم نمایش سال‌ها در خاطره‌ها بماند.
وی ادامه داد: طراحی پوستر برای تبلیغات یک اثر نمایشی یا باید به خوبی صورت بگیرد و نواقصی نداشته باشد یا اگر برخلاف این امر بخواهد پیش برود بهتر است که آن نمایش هیچ پوستر تبلیغاتی نداشته باشد.
وی به برگزاری بخش پوستر در جشنواره تئاتر فجر اشاره و اظهار کرد: باتوجه به شرایط نامناسب تئاتر بویژه در بخش پوستر اگر این جشنواره برگزار هم نشود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد زیرا بسیاری از پوسترها را با طراحی نامناسب ناخواسته مخاطبان را از دیدن آن نمایش منع کرده‌اند.

** حمایت‌ مسئولان رونق بیشتری به بخش پوستر تئاتر فجر می‌دهد
داور بخش پوستر جشنواره تئاتر فجر گفت: این جشنواره با چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه برگزیدگان پوستر در معرفی هنرمندان این رشته تلاش می‌کند ولی این حمایت مداوم مسئولان است که رونق بیشتری به بخش پوستر جشنوارتئاتر فجر می‌دهد.
قباد شیوا خاطر نشان کرد: مسئله مورد اهمیت در این دوره حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است که نشان دهنده علاقه طراحان بسیار برای شرکت در این‌جشنواره است.
وی با بیان اینکه در دوره‌های پیشین پوسترها به صورت چاپ شده برای شرکت در جشنواره ارسال می‌شدند که برای داوری بهترین گزینه بود، گفت: اما در دوره‌های اخیر به علت کمبود بودجه و شرایط سخت ارسال آثار توسط هنرمندان به خصوص هنرمندان شهرستانی طرح‌ها به صورت دیجیتالی ارسال شدند که شیوه مناسبی نیست.
این طراح باسابقه ادامه داد: اگر از سوی مسئولان بودجه‌ای برای حمل و نقل پوسترها اختصاص داده شود قطعا شرایط بهتری برای داوری به وجود می‌آید.
قباد شیوا درباره اهمیت پوستر در تئاتر مطرح کرد: مردم قبل از دیدن تئاتر پوستر آن را می‌بینند پس طراحی پوستر در تئاتر برای آثار نمایشی بسیار مهم است چرا که یک پوستر می‌تواند همان اول مخاطب را جذب کند و یا انگیزه‌اش را برای دیدن آن اثر بگیرد.
وی با تاکید بر ضرورت تاسیس موزه‌ای با نام پوستر تئاتر افزود: اگر چنین موزه‌ای بنا و آثار طراحان پوستر در آن قرار داده شود به مراتب انگیزه این هنرمندان بالا می‌رود و پیشرفت چشمگیری روی می‌دهد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود و مدیریت بخش عکس این جشنواره بر عهده رضا معطریان است.
فراهنگ ** 7561 ** 1071 ** دریافت کننده: سارا کریمیان ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1274 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب