چاپ کردن این صفحه
شنبه, 04 دی 1395 ساعت 11:41

دبیرخانه موضوع مقررات ملی ساختمان تاکنون در 6 استان تشکیل شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهداف راه‌اندازی دبیرخانه‌های موضوع مقررات ملی ساختمان در تمام استان های کشور، گفت: تاکنون 6 دبیرخانه در استان ها تشکل شده است.
به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی، حامد مظاهریان افزود: جمع‌آوری قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، جمع‌آوری کلیه تجربیات داخلی و بین‌المللی در قالب کتاب، مقاله، فیلم و پایان‌نامه، برگزاری جلسات تخصصی مستمر با متخصصان، دانشگاهیان و دست‌اندرکاران، چاپ و انتشار آخرین پیشرفت‌های تخصصی در داخل و در سطوح بین‌المللی بخشی از اهدافی است که در سطح کلان از طریق این دبیرحانه ها به دنبال آن هستیم.
مظاهریان، پیگیری اخبار تشکیل همایش‌های ‌تخصصی داخلی، بین‌المللی و اطلاع‌ رسانی مناسب و برنامه‌ ریزی برای حضور کارشناسی در این رویداد تخصصی را با هماهنگی حوزه‌های ستادی و همچنین برگزاری همایش تخصصی منظم به صورت دوره‌ای در سطح کشور از دیگر اهداف کلان راه‌اندازی دبیرخانه‌های موضوعی دائمی مقررات ملی ساختمان در استان‌ها، عنوان کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دبیرخانه‌های دائمی موضوعی با هماهنگی کامل حوزه‌های ستادی تخصصی و با حداقل نیرو و رعایت کلیه قوانین، مقررات و اصول صرفه‌جویی و استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سایر تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی فعالیت می‌کنند.
به گفته این مقام‌ مسوول، دبیرخانه‌ها در ابتدا به صورت آزمایشی به مدت 2 سال به استان‌ها واگذار شده است تا پس از بررسی عملکرد و فعالیت نسبت به دائمی ‌بودن آنها تصمیم‌ گیری شود.
مظاهریان افزود: بر اساس اعلام دفتر مقررات ‌ملی ساختمان، دبیرخانه ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست (HSE) در مازندران، مصالح ساختمان در یزد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی در اصفهان، صنعتی ‌سازی و فناوری‌های‌نوین ساختمانی در خراسان‌ جنوبی، بتن در بندرعباس و نگهداری ساختمان در شیراز به مدت دو سال دایر شده است که پس از بررسی عملکرد و فعالیت، نسبت به دائمی‌ کردن آنها تصمیم‌گیری ‌شود.
وی همچنین به اهمیت کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) که 5 و 6 دی‌ ماه امسال در مازندران برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان در استمرار روند برگزاری همایش‌های سالانه مقررات ‌ملی ساختمان و در راستای ترویج مقررات، توسعه و اعتلای مهندسی و گسترش این مهم در سطح آحاد جامعه با هدف تمرکز زدایی و اعطای دبیرخانه های دائمی مباحث مرتبط با مقررات ملی ساختمان به استان ها انجام شده است.
به گزارش ایرنا، محورهای این کنفرانس شامل بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست، قوانین و مقررات، ارزیابی اقتصادی- اجتماعی، مدیریت و تحلیل ریسک، ارتقای آگاهی‌ عمومی، مصالح و فناوری‌های‌نوین، اقلیم و ساختگاه و همچنین پدافند غیرعامل اعلام شده است.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ایرج منصوری**انتشاردهنده: مژگان توانا

اطلاعات تکميلي

خواندن 1216 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب