چاپ کردن این صفحه
شنبه, 04 دی 1395 ساعت 09:00

آرمان: افزایش ورود گردشگران اروپایی به ایران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«افزایش ورود گردشگران اروپایی به ایران»، «ساکنان اتاق فکر ‌علیه دولت دروغ نگویند»، «وقوع بیماری ‌های نوظهور در ایران»، «کشتی اصولگرایان به گل نشسته است» و «اراده‌ ای که‌ هاشمی را رد کرد دنبال حذف روحانی است» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه چهارم دی است.
** افزایش ورود گردشگران اروپایی به ایران
نگین باقری در این گزارش می نویسد: مدت‌هاست که کارشناسان حوزه گردشگری از مسائل مهمی درباره عدم جذب توریست‌ها به ایران سخن به میان آورده و همواره افزایش آمار گردشگران را موفقیت سازمان گردشگری تلقی می‌کنند.در این مدت سیل انواع انتقادات و پیشنهادات به این سازمان روانه بوده که یکی از آنها نبود آمار دقیق از تعداد گردشگران خارجی است. گرچه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون کمتر از یک میلیون نفر به آمار گردشگران ورودی به ایران افزوده شده است، اما این رقم با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها باید ارتقا یابد، چرا که باب دوستی کشورها با ایران گشوده شده و ضروری است که با استفاده از این فرصت شرایط سفر مناسب برای گردشگران خارجی مهیا شود. «بعد از برجام و برطرف شدن تحریم‌ها تنوع بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف گردشگری به وجود آمده است. از جمله گردشگری سلامت در بسیاری از استان‌ها به‌ ویژه استان‌های مرزی ایران گسترش پیدا کرده است.» این اظهارنظر روز گذشته توسط زهرا احمدی پور معاون رئیس‌ جمهور انجام شد.

** ساکنان اتاق فکر ‌علیه دولت دروغ نگویند
آیت ‌الله محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این پرسش که آیا جناح‌ها می‌توانند به دروغ دستاورد جناح یا دولت دیگر را تیره نشان دهند، در گفت و گو با آرمان گفت: شیخ انصاری در کتاب مکاسب محرمه، یکی از گناهان کبیره را کذب و دروغ می‌داند و روایاتی را در مذمت کذب و دروغ آورده است که این موارد برای طلاب حوزه علمیه تدریس می‌شود. بنابراین اگراعضای اتاق فکرعلیه دولت دولت برای رسیدن به مقصود خود دروغ بگویند، مرتکب گناه کبیره شده اند وعندا... مجازات می‌شوند. در نتیجه از نظر فقهی باید به این نکته توجه شود که تهمت، دروغ و حسد از گناهان کبیره است و اگر اتاق‌های فکر از این راه وارد شوند باید درنزد خداوند پاسخگو باشند.

** وقوع بیماری‌ های نوظهور در ایران
محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌ وگو با آرمان می گوید: در شرایط کنونی به دلیل صنعتی شدن زندگی انسان‌ها و عدم رعایت اصول زیست محیطی، آلودگی آب‌های زیرزمینی و ورود ذرات معلق در هوا، عدم استفاده از سوخت‌های استاندارد و به کارگیری خودروهای غیر استاندارد در ایران و وجود محصولات تراریخته، تهدید‌هایی برای نسل‌های آینده وجود دارد. در واقع، زندگی ماشینی عدم تحرک و عدم توجه به ورزش به شکل روزانه مولفه‌هایی است که باعث بروز مشکلات فراوان برای سلامت شهروندان می‌شود. در این دوره زمانی شاهد بروز بیماری‌های نوظهور، جهش ژنتیک و انواع سرطان‌ها هستیم. در این شرایط با استفاده از رژیم غذایی مناسب، ورزش، توجه به پیشگیری و... می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد.

** کشتی اصولگرایان به گل نشسته است
روزنامه آرمان با انتشار گفت و گویی با صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به نقل از وی آورد: همین که اصولگرایان از یک سو صحبت از آقای قالیباف می‌کنند و از سوی دیگر و در فردای آن روز، صحبت از آقای سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات می‌کنند و پس فردایش صحبت از آقای باهنر می‌شود و در روزهای بعدی نوبت مطرح کردن آقایان ضرغامی و فتاح می‌شود، گویای حال آنهاست. در این چرخه بار دیگر نوبت به دیگران می‌رسد و صحبت از سردار قاسم سلیمانی و آقای بذرپاش و آقای باهنر در انتخابات می‌کنند. همه این موارد نشان می‌دهد که کشتی اصولگرایان بعد از آقای احمدی نژاد به گل نشسته است و آنها نمی‌توانند روی یک نامزد به توافق برسند و به همین دلیل است که صحبت از نامزدهای متعدد می‌شود.

** اراده‌ ای که‌ هاشمی را رد کرد دنبال حذف روحانی است
محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی، معاون سیاسی اسبق وزیر کشور و نخستین رییس شورای شهر تهران در گفت وگو با آرمان می گوید: ه‌نظرمی‌رسد اراده‌ای که آقای‌هاشمی را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال92 از انتخابات باز داشت، به دنبال حذف آقای روحانی از صحنه مدیریت سیاسی کشور و یک‌دوره‌ای کردن دولت ایشان است. در ماجرای حذف آیت‌ا...‌هاشمی درانتخابات آنها عنوان می‌کردند به مصلحت ملی نیست که ایشان در انتخابات حضور داشته باشد. در حالی که آیت‌ا...‌هاشمی به دستور و حکم رهبر معظم انقلاب سال‌هاست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و بیشتر از همه به مصلحت نظام و انقلاب، آگاهی و اهتمام دارد. در شرایط کنونی این اراده به دنبال این است که به هر شکل ممکن آقای روحانی را از حضور در انتخابات باز دارد.

* گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: سیده مریم سیدان** انتشاردهنده: فاطمه قناد قرصی
پژوهشم**9368**2002

اطلاعات تکميلي

خواندن 1271 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب