جمعه, 03 دی 1395 ساعت 15:48

خطیبان نمازجمعه: 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور، با اشاره به این که 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفتند: خلق حماسه 9 دی سبب شد بار دیگر انقلاب اسلامی فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه می گویند: در روز 9 دی ، همبستگی و وفاداری مردم به رهبر معظم انقلاب و نظام الهی به بهترین وجه ممکن به نمایش درآمد و این روز انقلاب سوم بود.
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور معتقدند: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، نهم دی در حمایت از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و این روز مهم هرگز فراموش نخواهد شد.

** یاسوج
امام جمعه یاسوج گفت: حماسه 9 دی نماد ولایتمداری، بصیرت و غیرت دینی آحاد ملت ایران بود که به خوبی با حضور گسترده آنان در راهپیمایی خلق شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: خلق حماسه 9 دی سبب شد بار دیگر انقلاب اسلامی فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.

** رشت
امام جمعه موقت رشت با اشاره به در پیش بودن روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: حضور هوشمندانه ملت ایران در 9 دی ماه، برای همیشه در تاریخ ماندگار است.
حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، نهم دی در حمایت از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و این روز مهم هرگز فراموش نخواهد شد.
وی با اشاره به حضور پرشور و با بصیرت مردم گیلان در هشتم دی اظهار کرد: گیلانی های ولایتمدار یک روز زودتر از ملت ایران برای حمایت از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی در صحنه حضور یافتند.

** بوشهر
امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز 9 دی گفت: این روز، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و در 9 دی با پرچمداری مقام معظم رهبری و لشکر انبوه مردم عده ای فریب خورده و ناآگاه که قصد ایجاد پروژه انقلاب مخلمی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند، با شکست روبرو شدند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: تهدید فتنه در 9 دی تبدیل به فرصت شد و یک شکوه تاریخی بزرگ در این روز برای تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.

** ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : 9 دی روز تثبیت اقتدار ، عظمت و قدرت جمهوری اسلامی بوده است .
آیت الله نور الله طبرسی افزود : یک دوره دایره المعارف هشت جلدی در باره فتنه 88 منتشر شده است که در آن هدف سران فتنه و گذشت و انعطاف رهبر عظیم الشان انقلاب با آنان در این کتاب به تفصیل نگاشته شد.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری افزود : حماسه سترگ 9 دی در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ماندگار شد و مردم خدا جو و ولایی کشورمان همواره پاسدار ارزش ها و دستاوردهای نظام هستند و در این باره با آمریکا و دیگر همپیمانانش به مبارزه برمی خیزند.
خطیب جمعه ساری گفت : ایمان ، بصیرت ، وحدت و ولایت چهار عنصر مهم در حماسه 9 دی بود و خفت و خواری دشمنان نظام در چنین روز بزرگی یک بار دیگر برای جهانیان ثابت شد.

** کرمان
امام جمعه موقت کرمان گفت: نهم دی برای تاریخ انقلاب اسلامی یک عبرت و برای ملت ایران امتحان بود که از آن سربلند بیرون آمد.
حجت الاسلام مهدی عرب پور افزود: نهم دی باید برای ما درس بصیرت و آگاهی باشد و این ماجرا ختم یک برنامه تقریبا 10 ماه بود که دشمنان برای نابودی انقلاب طراحی کرده بودند.
وی اظهار کرد: دشمن هرگز در مورد انقلاب ما کوتاه نمی آید و به طور قطع همواره درصدد این است که انقلاب را از مسیر خود خارج یا آن را ساقط کند و این را علنی اعلام می کند.
وی گفت: سال 88 که بنا بود انتخابات ریاست جمهوری انجام شود، دشمنان از ماه ها قبل یک برنامه تدوین شده ای را پیش بردند و یکی از این کارها این بود که بگویند انتخابات در ایران سالم نیست.
امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: زمانی که انتخابات انجام شد روز انتخابات یکی از نامزدها می آید و مصاحبه می کند که من با فاصله بسیار زیادی جلو هستم لذا این اقدام نشان می دهد یک نقشه طراحی شده است.
وی افزود: زمانی نتایج اعلام شد، فاصله تعداد رای های 2 نامزد بسیار زیاد بود اما این افراد اعلام می کنند تقلب شده است تا اینکه کار به جایی می رسد شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی روسای ستادها را دعوت می کنند و سخنان این افراد را می شنوند و این افراد را نصیحت می کنند.
حجت الاسلام عرب پور گفت: این افراد درخواست می کنند که انتخابات باید باطل شود و اگر این کار انجام می شد دیگر هیچ انتخاباتی نمی توانست در کشور برگزار شود.
وی بیان کرد: رهبری تذکر دادند و در خطبه های نمازجمعه نصحیت کردند اما اینها دست نکشیدند و بعد از انتخابات تا نهم دی به هر بهانه ای در خیابان ها فتنه کردند به امام، شهدا، رهبری و اصل ولایت توهین کردند و شعار دادند و گفتند انتخابات بهانه است ما می خواهیم نظام عوض شود.
وی گفت: تا اینکه در روز عاشورا آن جنایت را انجام دادند و با کمال وقاحت و پررویی مجالس عزای امام حسین (ع) را به هم ریختند و به مقدسات توهین کردند لذا خون مردم به جوش آمد و به خیابان ها آمدند و آن حرکت عظیم مردمی را در نهم دی رقم زدند و موجب شد اینها سرجایشان بنشینند.
1772
**تهیه کنندگان: خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور **انتشارهنده: مجید ملازاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 1329 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار