پنج شنبه, 02 دی 1395 ساعت 12:05

رشد اقتصادی 6.5 درصدی چین در سال 2017 میلادی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تازه ترین بررسی های آماری یک مرکز اقتصادی معتبر در چین نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سال 2017 میلادی حدود شش و نیم درصد خواهد بود.
به گزارش ایرنا، بررسی های یاد شده توسط آکادمی علوم اجتماعی چین صورت گرفته و این مرکز در پژوهش های خود نتیجه گرفته است که شاخص تورم در این کشور در سال آینده میلادی معادل 2.2 دهم درصد خواهد بود.
همین تحقیقات نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سال جاری میلادی بر اساس پیش بینی های قبلی نزدیک به شش ممیز هفت درصد بوده است و تا پایان سال 2016 میلادی در همین روال حفظ خواهد شد.
آکادمی علوم اجتماعی چین در کتاب آمار منتشر شده درباره وضعیت اقتصادی این کشور آورده است؛ چنانچه در سال آینده میلادی شرایط به همین شکل باشد، چین دچار افت و سقوط اقتصادی نخواهد شد و به رغم وجود چالش ها به رشد شش و نیم درصدی خواهد رسید که از بسیاری کشورهای دیگر بالاتر است.
رشد اقتصادی چین برای سه ماهه اول و دوم سال آینده میلادی از سوی این مرکز تحقیقاتی شش و نیم درصد و برای شش ماه بعدی سال هم شش ممیز چهار دهم درصد برآورد شده است.
چین امیدوار است در سال آینده میلادی میزان صادرات با یوان (ارز ملی) را افزایش دهد. صادرات یوانی چین در سال جاری میلادی در مقایسه با سال 2015 میلادی یک ممیز هشت دهم درصد کاهش یافت اما برای سال آینده بین 4 تا 6 درصد رشد برای آن پیش بینی شده است.
پیش بینی دولت این است که در سال آینده میلادی ارزش یوان در برابر دلار نسبتا تثبیت شده باشد و حدود سه تا 5 درصد تضعیف شود اما از سال 2018 میلادی احتمالا یوان قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد.
دولتمردان چین در یک هفته گذشته در جریان نشست مهم اقتصادی خود روند اصلاحات اقتصادی، تجارت خارجی، بازار داخلی و خارجی، سرمایه گذاری خارجی و سرمایه گذاری چینی ها در خارج از کشور و وضعیت بهای فزاینده بازار مسکن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
آساق**231**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1241 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار