چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 21:09

وزیرارشاد دردیدار سفیر سوئد: گفت و گوی ادیان برای شناخت اسلام دراروپا موثراست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر سوئد در ایران اظهارداشت: گفت و گوی ادیان برای شناخت بیشتر اسلام رحمانی در اروپا نقش موثر دارد.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه با هلنا سانگلند دیدارداشت و دو طرف در زمینه های فرهنگی و هنری گفت و گو کردند.
صالحی امیری در این نشست ضمن تاکید بر گسترش همکاری های فرهنگی و هنری میان دو کشور، گفت: سابقه روابط ایران و سوئد بسیار قدیمی است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گسترش بیشتری یافت.
وی افزود: سوئد کشوری دارای تنوع فرهنگی است و در حوزه گفت و گوهای فرهنگی و ادیان از جایگاه مطلوبی برخوردار است.
صالحی امیری با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی و ادیان بین دو کشور ادامه داد: گفت و گوی ادیان در جهت شناخت بیشتر اسلام رحمانی در اروپا نقش موثری دارد.
وی با اشاره به فیلم سینمایی «محمد رسول الله» و نمایش آن در دیگر کشورها، افزود: از طریق هنر سینما هم می توان به معرفی اسلامی واقعی و نمایش این دین رحمانی به جهانیان پرداخت و فعالیت های مشترکی با یکدیگر داشت.
وزیر با تاکید بر گسترش همکاری های فرهنگی و هنری در زمینه های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، سینما ادامه داد: در حوزه های علمی و پژوهشی هم دو کشور می توانند همکاری های مناسبی داشته باشند.توسعه همکاری های مشترک فرهنگی به توسعه همکاری های اقتصادی، صنعتی و علمی کمک می کند.
عضو کابینه تدبیر و امید تاکید کرد: روابط فرهنگی پایدار تر از روابط سیاسی و اقتصادی است و گفت و گوی ادیان نیز به افزایش اشتراکات فرهنگی کمک می کند.
صالحی امیری گفت: دو کشور می توانند به برگزاری هفته های فرهنگی مشترک، ترجمه کتاب به زبان یکدیگر و حضور فعال در نمایشگاه های کتاب مبادرت کنند.
در ادامه این دیدار سفیر کشور سوئد در تهران گفت: صنعت سینما در سوئد بسیار فعال است و ما در سراسر جهان تولیدکنندگان فیلم ایرانی هم داریم.
سانگلند با اشاره به وضعیت هنر موسیقی در سوئد، افزود: تنوع فرهنگی و قومی در سوئد بسیار بالاست و اسلام نیز بخشی از جامعه سوئدی را تشکیل می دهد.
سفیر سوئد در تهران گفت: زمینه های همکاری های مشترک فرهنگی میان دو کشور ایران و سوئد بسیار است که می توان در حوزه های مختلف با یکدیگر همکاری داشت.
فراهنگ**1540**1823* دریافت کننده : حمید بحرینیان * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1271 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب