چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 19:54

رونمایی از مجموعه 42 جلدی فرهنگ اعلام شهدا در روز شهید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
قائم ‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از رونمایی مجموعه 42 جلدی فرهنگ اعلام شهدا در روز شهید سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه بنیادشهید، محسن انصاری در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران که در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا (ع) برگزار شد، با اشاره به تدوین فرهنگ اعلام شهدای سراسر کشور گفت: این فرهنگ 42 جلدی پس از گذشت 10 سال از شروع به کار تدوین آن، در روز شهید سال جاری آماده و رونمایی می‌ شود.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور روز 22 اسفند روز شهید نامگذاری شده است.
وی اظهار داشت: این فرهنگ تکمیل ‌کننده طرح ساماندهی گلزارهای مطهر و کتاب وصیتنامه شهداست تا ضمن حفظ مزار این شهدا، اطلاعات زندگی آنها و وصیت ‌نامه های شان نیز در دسترس باشد.
وی با تاکید بر لزوم آشنایی مسئولان دستگاه ‌های اجرایی به قوانین حوزه ایثارگری افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا پیشنهاد شده است، برگزاری دوره‌ های آموزش قوانین ایثارگری برای مسئولان امور منابع انسانی دستگاه ‌هاست، همچنین برگزاری چنین دوره ‌هایی برای مشاوران وزرا، استانداران و فرمانداران در امور ایثارگران نیز امری است که کمک زیادی به حل مشکلات ایثارگران شاغل در دستگاه‌ ها می‌کند.

** دستگاه ها موظف به تبدیل وضعیت ایثارگران هستند
قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران اضافه کرد: براساس قانون دستگاه ‌های اجرایی موظف به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل از قراردادی و پیمانی به رسمی هستند و در صورت عدم اجرای این قانون، ایثارگران می‌ توانند با طرح شکایت در کمیسیون ماده 16موضوع را پیگیری و اجرایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: حکم این کمیسیون لازم ‌الاجراست، اما بهتر است که خود دستگاه‌ ها در این زمینه توجیه شوند تا پیش از طی این روند، مساله رسمی شدن ایثارگران بر اساس قانون انجام شود.
انصاری در خصوص آمار مشاغل ایجاد شده برای ایثارگران ادامه داد: در سال جاری تاکنون دو هزار و 400 ایثارگر در دستگاه ‌های اجرایی استخدام شده‌ اند و همچنین تسهیلات اشتغال نیز به یک هزار و 800 ایثارگر اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به تصویب تمدید قانون جامع خدمات ‌رسانی به ایثارگران گفت: در خصوص اصلاح مواد مربوط به ایثارگران در قانون ششم توسعه پیشنهاد می‌ کنیم کمیته ‌ای از بین مشاوران وزرا در امور ایثارگران تشکیل شود تا پس از بررسی، پیشنهادهای خود را در این خصوص به معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کنند.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به آزادسازی شهر حلب سوریه در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: بدون ‌شک وجود روحیه ایثارگری باعث آزادسازی شهر حلب و این فتح بزرگ شد؛ حلب نماد مقاومت و نشانی از پیروزی ‌های آینده است که امیدواریم به قدس شریف ختم شود.
انصاری اضافه کرد: در این بین وظیفه همه ما این است که آسیب‌ها و موانع این مسیر را بشناسیم و جلوی تخریب، تحریف و فراموشی این حماسه ‌ها را بگیریم، در حال حاضر بزرگترین مانع در پیش روی جریان مقاومت، تفرقه در این جریان است و ضمن آن نباید اهداف فرعی جای اهداف اصلی را بگیرد.
محمدرضا سروش رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ های علمی و پژوهشی بنیاد پرداخت و گفت: بنیاد شهید دارای پنج رویکرد اصلی برای حرکت در مسیر دانش ‌بنیان شدن دارد که شامل «توسعه فرهنگ پژوهش در سازمان، تدوین اولویت ‌های پژوهشی، توسعه زیرساخت ‌های پژوهشی، توسعه روابط با مراکز و محققان و کاربست و ترجمان دانش» است.
اجتمام**7268**1021
تنظیم کننده: مهناز بیرانوند**انتشار دهنده: حسین نوروزیان

اطلاعات تکميلي

خواندن 1241 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار