چهارشنبه, 01 دی 1395 ساعت 12:00

چهار کتاب برای طرح کتاب‌خوان ماه دی معرفی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب‌های «حریم ریحانه»، «روزی که آموس بیمار شد»، «کیش پارسایان» و «نقشه نقش بر آب» در قالب دهمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه دی 95 معرفی شد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این کتاب ها از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی این نهاد در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری درباره لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

** حریم ریحانه
نوشته نعیمه اسلاملو و جمعی از نویسندگان در 130 صفحه توسط انتشارات تلاوت آرامش منتشر شده است.
در این کتاب با استناد به آیات قرآن و روایات، مستدل، منطقی، عقلانی، علمی و در عین حال به زبانی ساده و روان به تبیین موضوع پوشش و عفاف پرداخته شده است.
پوشش و عفاف در ادیان الهی و کلام بزرگان و مشاهیر جهان، سیمای عفاف در قرآن کریم و در احادیث و روایات معصومین(ع) همراه با برخی از مهمترین احکام پوشش و عفاف از جمله بخش های این کتاب است.

** روزی که آموس بیمار شد
این کتاب نوشته فیلیپ سی. استید و ترجمه سمیرا ابراهیمی است که توسط انتشارات امیرکبیردر 36 صفحه ویژه گروه سنی الف منتشر شده، در این کتاب می‌توان ارزش دوستی را به دیگران یادآور شد.
این کتاب موفق به دریافت پنج نشان از جشنواره لاک پشت پرنده در سال 1394 شد.

** کیش پارسایان (دروس استاد آیت‌الله مجتبی تهرانی)
این کتاب 208 صفحه ای تدوین علی‌اکبر رشاد و چاپ انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.
این کتاب که به عنوان مدخلی برای ورود به بحث‌های اخلاقی محسوب می‌شود، برگرفته شده از برخی از سلسله مباحث اخلاقی و معرفتی حاج آقا مجتبی تهرانی است.

** نقشه نقش بر آب
این کتاب 248 صفحه ای که گردآورنده آن پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده و مشتمل بر فرازهای مهمی از رهنمودهای مقام معظم رهبری طی سال‌های 88 و 89، پیرامون فتنه سال 88 و در پنج فصل تدوین شده است.
بر اساس این گزارش، هر ماه چهار عنوان کتاب از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب طرح « کتاب‌خوان ماه » از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی نظیر سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌‎های ملی و مذهبی و عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند.
ترویج فرهنگ کتابخوانی و رفع برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی از طریق مطالعه از جمله اهداف این طرح است.
معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف نظیر ارائه در نشست‌های کتاب‌خوان، ‌کتاب‌خوان مجازی،‌ انتشار طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ برگزاری جلسات نقد و بررسی در سراسر کشور انجام می‌شود.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1299 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار