چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 16:33

آیت الله نوری همدانی:تصاویر و کلمات شهدا در معرض دید مردم قرار گیرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آیت الله حسین نوری همدانی گفت: در کنار تصاویر شهدا، کلمات ارزشمند آنها از وصیت نامه ها و سایر اسناد به جا مانده استخراج و در محل های عبور و مرور در معرض دید مردم نصب شود.
به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز سه شنبه در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: در بسیاری از شهرها از جمله قم، تصاویر شهدا در خیابان ها و مکان های عبور و مرور مردم نصب می شود که این کار بسیار خوبی است و با اضافه کردن کلمات ارزشمند شهدا به این تصاویر، میزان تاثیر گذاری آن در سطح جامعه افزایش می یابد.
وی بیان داشت: سخنان و اندیشه های شهیدان باید در تدوین کتاب های درسی مورد استفاده قرار گیرد تا دانش آموزان کشور بدانند چه مجاهدت ها و ایثارگری هایی برای حفظ این انقلاب انجام شده است.
وی ادامه داد: تولید و پخش فیلم با موضوع ایثار و شهادت از دیگر راهکارهای توسعه این فرهنگ ارزشمند در میان مردم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
آیت الله نوری گفت: در بیانات امام راحل خاطره ای در خصوص اشتیاق زنان برای ازدواج با جانبازان آمده است که بیان کننده ارزش والای فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم جامعه ایران است.
وی با اشاره به این که رکن پیروزی و عزت انقلاب موضوع جهاد و شهادت است، افزود: برای جهاد در راه خدا، داشتن روحیه شهادت طلبی لازم است و در بسیاری از آیات و روایت، جهاد به عنوان راه عبور از ظلم و ستم دشمنان معرفی شده است.
وی با بیان این که خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران اقدامی ارزشمند است، ادامه داد: حمایت از ایثارگران و خانواده های آنها، فرهنگ ایثار و شهادت را هر روز پر رنگ تر می کند و امروز پرورش یافتگان این فرهنگ در قالب رزمندگان جبهه مقاومت در موصل عراق و حلب سوریه در مقابل تکفیری ها ایستاده اند.
این مرجع تقلید گفت: در روایات ترک جهاد عامل پریشانی و شکست است، بنابراین همه خوبی ها در گرو گسترش فرهنگ جهاد و شهادت است و باید برای احیا و اقامه این فرهنگ در جامعه تلاش کرد.
وی با اشاره به عظمت شهدا و مجاهدان در جهان آخرت، افزود: روز قیامت یکی از درهای بهشت مخصوص مجاهدان است و آنها مورد استقبال ملائکه قرار می گیرند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1162 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب