سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 14:41

معاون وزیر: پیوست پژوهشی لازمه تحقق تحول نظام آموزش و پرورش است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تحقق اهداف طرح تحول نظام آموزش و پرورش هر فعالیتی باید پیوست پژوهشی داشته باشد.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهش آموزش و پرورش استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پژوهش کشف کننده واقعیت های گذشته، معلوم کننده موانع موجود در راه و مناسب برای برنامه ریزی در مسیر آینده است.
وی ادامه داد: کار تعلیم و تربیت و فعالیت های بنیادی دیگر برای ماندگاری و اثربخشی نیاز به پیوست پژوهشی دارند و کاری که بدون پژوهش و تحقیق انجام شود ماندگار نمی ماند.
وی افزود: در آموزش و پرورش این موضوع به صورت جدی دنبال می شود تا هیچ برنامه و فعالیتی بدون پیوستار پژوهشی انجام نشود و اگر این امر به صورت الزام شود، از هدررفت هزینه ها و تکرار کارهایی که نتیجه ندارند جلوگیری می شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: هزینه کردن برای پژوهش اتلاف اعتبار نیست بلکه سرمایه گذاری در آن موجب افزایش کیفیت می شود.
وی گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ناظر به نیازها و فعالیت های جاری آموزش و پرورش است و دستگاه های مبتنی بر پژوهش مانند آموزش و پرورش باید برای نهادینه سازی فرهنگ پژوهش برای دانش آموزان تلاش بیشتری کنند.
وی ادامه داد: پژوهش در آموزش و پرورش از امور جدی است و باید دانش آموزان پژوهش مدار تربیت شوند و برای تحقق این امر در پایه ششم کتاب تفکر و پژوهش ، در دوره اول متوسطه کتاب تفکر و سبک زندگی و در دوره دوم متوسطه کتاب تفکر و سواد رسانه ای برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: درخشش دانش آموزان در جشنواره هایی مانند خوارزمی و جابرابن حیان نشان دهنده پیشرفت دانش آموزان در زمینه پژوهش است و آن ها مقاله و پژوهش های بسیار خوبی را ارایه می دهند.
حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: همه دانش آموزان در حوزه برنامه درسی کار پژوهشی انجام می دهند و در بستر فرهنگی فعالیت می کنند، به طور معمول به ازای هر دانش آموز یک کار پژوهشی انجام می شود و در هفته پژوهش امسال از 31 دانش آموز پژهشنده کشور تجلیل شده است.
وی اضافه کرد: به طور کلی در نظام آموزشی هزار و 200 عنوان کتاب درسی وجود دارد که در پایه دهم 200 عنوان کتاب تازه تالیف داشته ایم که برای سال 96-97 نیز همین مقدار کتاب تازه تالیف تولید می شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش چالش های اصلی پژوهشگران را شناختن مسایل مشکلات و اولویت های پژوهشی، امکان دستری به منابع دست اول پژوهشی و کاربست پژوهشی عنوان کرد.
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان امروز در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانش آموز و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان حضور یافت و کتابخانه پژوهشکده معلم شهرستان سمنان نیز با جضور وی افتتاح شد.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در بیش از 800 واحد آموزشی دارد و در بخش‌های مختلف پوشش دوره‌های تحصیلی و رتبه های علمی دانش آموزان، از استان های برتر کشور است.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

اطلاعات تکميلي

خواندن 1464 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار