چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 14:13

احیای سنت قصه گویی در مدارس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: نخستین جشنواره قصه گویی که مقارن با هفته وحدت و در روزهای آخر پاییز و شروع زمستان برگزار می شود فرصتی است تا سنت دیرینه قصه گویی در بین دانش آموزان و معلمان یادآوری شود.
مهدی علی اکبر زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینکه اولین جشنواره قصه گویی از 28 آذرماه تا چهارم دی ماه در مدارس ابتدایی، کانون پرورش فکری و کانون های فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار می شود، افزود: برنامه های ویژه ای برای این هفته در سطح مدارس ابتدایی تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه ها معرفی کتاب، دعوت از نویسندگان کتاب و شاهنامه خوانی با محوریت کتاب و کتابخوانی در سطح مدارس و کانون های فرهنگی هنری است.
مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: با توجه به تقارن هفته وحدت با شب یلدا ،‌به مدارس توصیه شده است که قصه گویی با بهره گیری از منابع موثق درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) و سیره آن حضرت در کلاس های درس انجام شود.
علی اکبر زاده اضافه کرد: برگزاری کارگاه های قصه گویی، دعوت از پدربزرگ ها و مادربزرگ های قصه گو برای تکریم آنها و ایجاد همدلی بین آنها و دانش آموزان و برپایی سفره شب یلدا در سطح مدارس با همکاری خانواده ها و اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس از دیگر برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تمامی این برنامه ها ابتکار عمل به دست مدیران مدارس است تا متناسب با فرهنگ بومی و محلی خود ویژه برنامه هایی برای شب یلدا و هفته وحدت در مدارس تدارک ببینند، گفت: تلاش می شود با برگزاری این جشنواره سنت قصه گویی از سطح مدارس توسط دانش آموزان به خانواده ها سرازیر شود تا خانواده ها اندکی از لوازم الکترونیکی فاصله بگیرند و فضای گرم تری از طریق فرهنگ قصه گویی به وجود آید.
علی اکبر زاده خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا با کسب تجربه از اولین دوره جشنواره قصه گویی، این رویداد سال های آینده در مقاطع متوسطه اول و دوم نیز برگزار شود.
فراهنگ**1883**1027**خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 983 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب