سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 14:05

جایزه جلال 9 نامزد برای بخش ویژه افغانستان معرفی کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
داوران نهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد در بخش ویژه افغانستان، نام 9 کتاب را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه در دو بخش رمان و داستان کوتاه معرفی کردند.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، داوران این بخش، شهریار عباسی (نویسنده)، مجید قیصری (نویسنده) و ابراهیم زاهدی‌ مطلق (نویسنده و روزنامه‌نگار) عناوین 5 نامزد رمان و 4 نامزد داستان کوتاه بخش ویژه افغانستان را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، در میان رمان‌های چاپ شده در هشت سال گذشته (همزمان با ادوار گذشته جایزه جلال) چارگِردِ قلاگشتم، نوشته محمداعظم رهنورد زریاب، سینماگر شهر نقره، نوشته آصف سلطان‌زاده، گرگ‌های دَوَندَر نوشته احمد ضیاء سیامک هروی، ریسمان شنی، نوشته خسرو مانی و ناشاد (سیاسر)، نوشته محمدحسین محمدی نامزدهای بخش ویژه افغانستان در حوزه رمان هستند.
داوران این بخش، همچنین در حوزه داستان کوتاه، به وقت بخارا، نوشته وسیمه بادغیسی، بادیگارد، نوشته حبیب صادقی، خروسان باغ بابر، نوشته حسین فخری و کابل جای آدم نیست، نوشته سیدعلی موسوی را نامزد دریافت جایزه بخش ویژه افغانستان معرفی کرده‌اند.
همچنین از میان 9 اثر نامزد شده در بخش ویژه افغانستان که امسال برای اولین بار به جایزه جلال اضافه شده، رمان‌ها و داستان‌های کوتاه این کشور در طول 8 سال گذشته برگزیده یا تقدیر خواهند شد.
بر اساس این گزارش، مرحله اول داوری و انتخاب نامزدهای بخش افغانستان بر عهده اتحادیه ناشران و نویسندگان افغانستان بوده که در این بخش، آثار هر نویسنده افغانستانی در هر جای دنیا که به زبان فارسی نوشته و منتشر شده با نظر این اتحادیه به داوران بخش ویژه افغانستان معرفی شده است.
مراسم پایانی نهمین جایزه جلال آل‌احمد، روز شنبه چهارم دی ‌ماه از ساعت 15 در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان و تقدیری‌های سه بخش رمان و داستان بلند، داستان کوتاه و مستندنگاری معرفی خواهند شد.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 823 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار