سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 13:58

نظام اسلامی با توسل به فرهنگ شهادت در مقابل دشمنان ایستاده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با توسل به فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل دشمنان ایستاده و این موضوع در آینده نیز عامل هراس مستکبران از تعرض به ملت ایران است.
به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فرهنگ مجاهدت و شهادت طلبی مساله ای است که اسلام از آغاز بر پایه آن استوار شده است.
وی ادامه داد: فرهنگ شهادت باید روز به روز از نظر کمی و کیفی گسترش یابد و مردم جامعه با حقیقت آن بیشتر آشنا شوند؛ در این راستا جمع آوری افکار و اندیشه های شهیدان و خانواده های آنها از صدر اسلام تا کنون و ارائه این مطالب در قالب کتاب اقدامی اثربخش است.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که فرهنگ شهادت حرف های زیادی برای گفتن دارد، افزود: لازم است خط سیر شهادت از زمان رسول الله(ص) و حماسه کربلا تا به امروز تبیین شود و دستاوردهای این تحقیق ها در نوشته های کوتاه و بلند در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
وی هم چنین با بیان اهمیت وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در رسیدگی به خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، گفت: لازم است رسیدگی و حمایت از خانواده های ایثارگران در اولویت قرار گیرد.
این مرجع تقلید هم چنین گفت: بسیاری از افراد غیر مسلمان علاقه مند به داشتن اطلاعات در خصوص حقیقت شهادت هستند و لازم است ابعاد این موضوع برای آنها تبیین و روشن شود.
وی با اشاره به این که لازم است مساله شهادت برای غیر مسلمانان به نحوی مناسب تبیین شود، افزود: برای معرفی صحیح فرهنگ شهادت به غیر مسلمانان، باید دید نظر آنها راجع به مساله شهادت چیست.
آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: توجه به متن و حاشیه فرهنگ شهادت برای معرفی صحیح آن به دیگران امری لازم و ضروری است و در این مسیر باید جانب احتیاط را رعایت کرد تا از برداشت های نادرست جلوگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 780 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار