چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 12:33

نمایه سازی مقاله های بین المللی دانشگاه اصفهان 16 درصد افزایش یافت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: تعداد مقاله های بین المللی نمایه شده از این دانشگاه در نظام نمایه سازی آی اس آی (ISI) حدود 16 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز سه شنبه به نقل از امیر رحیمی افزود: شمار مقاله های بین المللی نمایه شده این دانشگاه در وب سایت های ISI در سال ۲۰۱۵، حدود ۷۰۰ مقاله بود که رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ داشته است.
آی اس آی یا 'موسسه اطلاعات علمی' (Information Sciences Institute) ، مجموعه ای از معتبرترین نمایه نامه های بین المللی را در رشته های مختلف علمی منتشر می کند.
نمایه (Index)، فهرستی از موضوع‌ها و واژه‌های مهم، نام‌ها و دیگر مطالب کتاب، مقاله‌ها یا سایر منابع اطلاعاتی با ارجاع جای نما به منابع یا صفحه‌های آنهاست که این مطالب در آنها واقع شده ‌است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان همچنین ازرشد ۱۵ تا ۳۰ درصدی مقاله های کیفی منتشر شده این دانشگاه در مجله های چارک اول و دوم ( معتبرترین مجله ها) در دو نظام نمایه سازی آی اس آی (ISI) و اسکوپوس (Scopus) در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ خبر داد و تنها راه بهبود رتبه بین المللی دانشگاه را توجه به این مقوله و سرمایه گذاری برای آن دانست.
رحیمی کاهش مقاله های منتشره دانشگاه در مجله های غیر معتبر در نظام نمایه سازی اسکوپوس (Scopus) در 2 سال اخیر را جزو افتخارهای معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه عنوان و بر ادامه این روند تاکید کرد.
وی با بیان اینکه رتبه دانشگاه اصفهان در نظام رتبه بندی سایمگو حدود 30 پله ارتقا یافت و به رتبه ۶۲۰ رسید، اظهار کرد: این دانشگاه در نظام رتبه بندی لایدن که یکهزار دانشگاه اول در سال ۲۰۱۶ را معرفی کرده، رتبه 821 را کسب کرده که نشان دهنده ظرفیت دانشگاه در انجام تحقیقات کیفی است.
وی همچنین سیاست دانشگاه اصفهان را تاکید بر کیفیت گرایی و ماموریت گرایی پژوهش خواند و کسب رتبه سوم کمیت تولید علم در کشور در حوزه علوم انسانی و رتبه پنجم در تعداد استنادها که معیاری از کیفیت است از جمله افتخارهای این دانشگاه است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد ۲۵ درصدی حجم قراردادهای طرح های برون دانشگاهی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ گفت: اکنون ۳۲۱ طرح پژوهشی در این دانشگاه در حال اجراست که 63 مورد از آنها دارای ارقام ریالی قابل توجه بالای ۵۰ میلیون تومان است.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 نفر عضو هیات علمی است.
د/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار: مسعود عمادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 755 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب