چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 30 آذر 1395 ساعت 08:52

مراسم بزرگداشت آیت الله واعظ زاده فردا در تهران برگزار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی نخستین دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فردا (چهارشنبه) در مسجد نور تهران برگزار می شود.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، این مراسم از ساعت 13 و 30 دقیقه تا 15 با حضور علماء، اندیشمندان و شخصیت های فرهنگی و سیاسی برگزار می شود.
مرحوم واعظ زاده نایب رییس اتحادیه علمای مسلمان و عضو شورای عالی تقریب مذاهب بامداد یکشنبه در سن 91 سالگی در مشهد دار فانی را وداع گفت.
این روحانی فرزانه در سال 1304 هجری شمسی در مشهد متولد شد و علوم دینی را در حوزه‌های علمیه نجف، مشهد و قم نزد اساتید و مراجع بزرگی چون آیت الله العظمی سیدحسین طباطبایی بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبائی آموخت و دارای اجازه نقل حدیث از مراجع بزرگ بود.
رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی مرحوم واعظ زاده را روحانی بزرگوار و پرکار و روشن‌بین دانسته و افزودند: او از جمله مردان با همت و جامعی بود که علوم اسلامی همچون فقه، حدیث، رجال و تراجم را از برترین استاد این فنون یعنی مرحوم آیة الله العظمی بروجردی اعلی الله مقامه فراگرفته و خود در عمر پربرکت خویش به تحقیقات بدیع در آن و نیز علوم قرآنی و تاریخ و کلام پرداخته بود.
حضرت آیت الله خامنه ای آثار قلمی و تحقیقی واعظ زاده را در برخی از این رشته‌ها در شمار افتخارات علمی حوزه‌های علمی شیعه برشمردند که مورد استفاده ماندگار دنیای اسلام خواهد بود.
از مرحوم واعظ زاده کتاب های متعددی از جمله رسالة الشیخین، «الوحدة الاسلامیّة ، عناصرها و موانعها»، تصحیح و تحقیق دو کتاب «المقنع والهدایة» از شیخ صدوق، شرکت در تألیف جامع احادیث الشیعه، تحقیق و ترجمة کتاب «الجمل والعقود فی العبادات» از شیخ طوسی، گردآوری، تصحیح وانتشار مقالات کنگره شیخ طوسی درسه جلد و نیز کتاب رجال و فهرست شیخ طوسی و نیز مقالات فراوان در مجلات مکتب اسلام، نشریه دانشکدة الهیات، نشریه مشکوة به زبان فارسی، و مجلة الارشاد، رسالة القرآن، رسالة الثقلین، رسالة التقریب به زبان عربی به یادگار مانده است.
پیکر مرحوم واعظ زاده روز گذشته (دوشنبه) بر روی دستان مردم در مشهد تشییع شد و آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر پیکر آن مرحوم نماز خواند و در دارالعباده حرم مطهر امام هشتم(ع) به خاک سپرده شد.
فراهنگ**1003*1027*دریافت کننده: محمدرضا جعفرملک**انتشار دهنده:محمدجواددهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1039 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب