دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 22:58

افراد برتر جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت در خراسان جنوبی معرفی شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نخستین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت در خراسان جنوبی دوشنبه شب با معرفی افراد برتر به کار خود پایان داد.
در آیین پایانی جشنواره، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان جنوبی،امام جمعه بیرجند، تعدادی از هنرمندان، حافظان قرآن و مدیران استان حضور داشتند از 100 تن برگزیده رشته های 28 گانه تجلیل شد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: هدف وزارتخانه و شورای توسعه فرهنگ قرآنی این است که مهجوریت از قرآن برداشته شود.
حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی افزود: قرآن کریم در بین معجزه های پیامبران تنها کتابی عقلی و با تعقل است چون دیگر معجزه های پیامبران حسی است.
وی اظهار کرد: این معجزه الهی که توسط پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) به دنیا نازل شد، صاحبان خرد باید به آن مراجعه کنند برای همین به شکل کتاب آمد.
وی تصریح کرد: خداوند برای تدبر در آیات قرآن آن را نازل کرد، مهجوریت قرآن با تلاوت صرف از بین نمی رود، بلکه باید در آن دقت کنیم و اسباب تذکر قرار دهیم.
وی تاکید کرد: برای فهمیدن آیات الهی نیاز به ابزار داریم، مهمترین ابزار در این ارتباط هنر است، از هنرمندان تقاضا کردیم با استفاده از هنر آیه های قرآن را برای مردم مفهوم کنند.
وی تصریح کرد: در 50 سال اخیر هنر نمایش، فیلم، سینما و ... ایجاد شد که می توان با به کارگیری آن مفاهیم قرآنی را با سرعت بیشتری به گروه های هدف منتقل کرد.
وی اضافه کرد: خراسان جنوبی مملو از استعداد، عطوفت و مهربانی و نبوغ است،باید زمینه فعالیت هنرمندان و تولید آثار هنری با مضامین قرآنی در استان ایجاد کرد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: باید دست در دست هم دهیم و اشکال را رفع کنیم، باید بتوانیم جامعه هنری را در خلق آثار با مفاهیم قرآنی بیشتر تشویق کرد.
حشمتی افزود: کارهای مختلف در حوزه قرآن مثل تلاوت، قرائت، خوشنویسی و ... انجام شده که شایسته تجلیل است،اما آنچه مورد توجه باشد تفهیم قرآن برای عمل به آن است.
وی اظهار کرد: استادان، مفسران و هنرمندان با خلق آثار هنری قرآن را برای مردم توضیح دهند.
همچنین امام جمعه بیرجند گفت: جامعه ای که برای علم،تقوی و خدمت ارزش قائل نباشد سقوط می کند.
حجت الاسلام علی رضایی افزود: جامعه و مسئولان ما باید ارزش محور باشد،ثروت زیاد و ... افتخار نیست.
وی اظهار کرد: اگر بین مردم و مسئولان رخنه ایجاد شود، محرومان زیان خواهند دید و عده ای از پرخوری بیمار می شوند، چنین جامعه ای آسیب می بیند.
وی یادآور شد: اگر در جامعه خشونت باشد و مهربانی از بین برود نفاق و چاپلوسی بروز می کند، مردم باید بتوانند حرف خود را طرح کنند.
وی تاکید کرد: در حالیکه مدرنیسم در غرب سیستم استیثار( خودکامگی) ایجاد کرده، نظام اسلامی بر پایه ایثار بنا شده است.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امام راحل در وصیت نامه خود به حاج احمد آقا فرزندش تاکید بر تلاوت قرآن دارند.
احمد محبی افزود: ائمه اطهار(ع) هم مداومت بر تلاوت قرآن داشتند و کسانی که صدای تلاوت ایشان را می نشیدند مدت ها به قرائت قرآن گوش می کردند.
جشنواره قرآن و عترت خراسان جنوبی 22 آذر ماه آغاز شد و دوشنبه شب پایان یافت و در مراسم پایانی با اهدای لوح ، یادمان جشنواره و جوایز نقدی از برترینها تجلیل شد.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

اطلاعات تکميلي

خواندن 1401 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار