دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 13:16

آزمون الکترونیکی ضمن‌خدمت فرهنگیان دوم و سوم دی ماه برگزار می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آزمون الکترونیکی آنلاین «به سوی فهم قرآن» دوم و سوم دی ماه ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این آزمون که برای نخستین بار به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، بر اساس توافق انجام شده میان وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور همزمان در روزهای پنج شنبه و جمعه - دوم و سوم دی ماه برگزار می‌شود.
442 هزار نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرورش در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که استان‌های تهران، ‌خراسان رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
افراد برای شرکت در آزمون باید به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و شماره همراه (شماه ثبت شده هنگام ثبت نام) وارد سایت شوند.
شرکت‌کنندگان در این آزمون باید پاسخگوی 20 سوال در 20 دقیقه باشند و منبع این آزمون کتاب «به سوی فهم قرآن» نوشته مصطفی عباسی مقدم و حجت‌السلام محمدعلی خسروی از انتشارات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است که افراد می‌توانند به محض پایان آزمون، نمره خود را نیز مشاهده کنند.
بر اساس این گزارش، فایل PDF کتاب به همراه فایل صوتی، 90 نکته کلیدی کتاب و فیلم تفسیر سوره صف در پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir قابل دسترسی است.
آزمون الکترونیکی قرآنی در چهار بازه زمانی و در دو روز برگزار می‌شود تا فرهنگیان‌ در یکی از این دو روز و در ساعات مقرر در آزمون شرکت کنند، به طوری که شرکت‌کنندگان در استان‌های تهران، مازندران، گیلان، گلستان، همدان،‌ قزوین و سمنان می توانند از ساعت 9تا 9 و 20 دقیقه روزهای دوم و سوم دی ماه در آزمون شرکت کنند.
کارکنان ساکن در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان شمالی نیز باید از ساعت 10 تا 10 و 20 دقیقه روزهای دوم و سوم دی ماه پاسخگوی سوالات آزمون باشند.
شرکت‌کنندگان از استان‌های ایلام، ‌‌اردبیل، قم، کردستان، لرستان،‌ کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خوزستان نیز از ساعت 11 تا 11 و 20 دقیقه و فرهنگیان در استان‌های اصفهان، فارس، البرز، ‌هرمزگان، ‌مرکزی، بوشهر،‌ زنجان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد نیز از ساعت 13 تا 13 و 20 دقیقه پنج‌شنبه و جمعه در آزمون شرکت خواهند کرد.
افرادی که در این آزمون نمره قبولی کسب می کنند، گواهینامه آموزش ضمن خدمت معادل 28 ساعت دریافت خواهند کرد.
از آنجا که این آزمون به صورت آنلاین انجام می‌شود، تمهیدات لازم برای شرکت تمامی ثبت‌نام کنندگان در آزمون در نظر گرفته شده و در روزهای برگزاری آزمون در بخش «راهنمای آزمون» راهکارهای لازم برای رفع مشکلات اطلاع‌رسانی خواهد شد.‌
همچنین دو آزمون آزمایشی برای آشنایی افراد با فضای آزمون و سوالات آن در روزهای 24 و 28 آذر ماه برگزار شد.
فراهنگ**1883**1027**‌دریافت کننده: مریم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1150 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار