دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 11:04

کارنامه خونین موساد در ترور شخصیت های اسلامی در سراسر جهان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی 'موساد' طی 3 دهه گذشته حداقل 14 عملیات (که البته باید ترور دانشمندان ایرانی را به این عدد اضافه کرد) ترور علیه مقامات و رهبران فلسطینی و عرب انجام داده که در نتیجه آنها 16 نفر در 11 کشور عربی و غیر عربی کشته شده اند.
گزارش آماری خبرگزاری بین المللی قدس نشان می دهد که سازمان تروریستی موساد در این عملیات ها از شیوه های مختلف برای ترور اهداف خود استفاده کرده است که از جمله آنها می توان به تیراندازی، بمباران با هواپیما، انفجار، ایجاد برق گرفتگی، ضرب و شتم و تزریق ماده شیمیایی اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، کشورهای تونس (3 بار)، سوریه (2 بار)، فلسطین، آمریکا، یونان، جزیره مالت، لبنان، بلغارستان، فرانسه، اردن و امارات شاهد عملیات های ترور موساد بوده اند.
این گزارش نشان می دهد که تمامی این عملیات ها با موفقیت انجام شده و افراد مورد نظر ترور شده اند و تنها در یک مورد عملیات موساد شکست خورد که آن هم ماجرای ترور خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی 'حماس' در امان ـ پایتخت اردن ـ بود که در 25 سپتامبر سال 1997 به وقوع پیوست.
** عملیات های تروریستی موساد به ترتیب زیر بوده است:
ـ سازمان جاسوسی موساد در تاریخ 27 ماه مه سال 1986، دکتر اسماعیل راجی فاروقی و همسر وی خانم دکتر 'لمیاء' را با تیراندازی به سمت آنها در منزل شان در آمریکا ترور کرد.
ـ در 9 ژوئن سال 1986 خالد نزال مرد شماره یک شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با تیراندازی ماموران موساد در آتن ـ پایتخت یونان ـ ترور شد.
ـ در تاریخ 16 آوریل سال 1988 خلیل الوزیر ملقب به 'ابو جهاد' معاون دبیرکل جنبش فتح در منزلش در تونس ترور شد.
ـ در تاریخ 14 ژانویه سال 1991 سه نفر از رهبران جنبش فتح به نام های 'صلاح خلف'، 'هایل عبد الحمید' و 'فخری عمری' هدف تیراندازی عناصر موساد قرار گرفته و کشته شدند.
ـ در تاریخ 16 ژانویه 1992 خودروی عباس موسوی دبیر کل جنبش حزب الله لبنان در این کشور هدف موشک های شلیک شده از سوی بالگرد ارتش صهیونیستی قرار گرفت و وی به شهادت رسید.
ـ در تاریخ 8 ژوئن سال 1992 عاطف بسیسو از رهبران جنبش فتح و مسئول اطلاعات سازمان آزادی بخش فلسطین 'ساف' در پاریس ـ پایتخت فرانسه ـ هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد.
ـ در تاریخ 26 اکتبر سال 1995 فتحی شقاقی دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جزیره مالت هدف تیراندازی قرار گرفت و به شهادت رسید.
ـ در تاریخ 25 سپتامبر سال 1997 یک تیم عملیاتی موساد تلاش کرد تا خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را با تزریق ماده شیمیایی در امان ـ پایتخت اردن ـ ترور کند، اما وی با شجاعت محافظش که عناصر موساد را تعقیب و دستگیر کرد، از این حادثه جان سالم به در برد. در این حادثه، نیروهای اردن توانستند عناصر موساد را دستگیر کنند و بعدا رژیم صهیونیستی مجبور به تحویل پادزهر سم تزریق شده به بدن مشعل به طرف اردنی شد.
ـ در 11 نوامبر سال 2004 یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبر جنبش فتح در یکی از بیمارستان های فرانسه با تزریق سم توسط عناصر موساد ترور شد.
ـ د ر تاریخ 26 سپتامبر سال 2004 عزالدین شیخ خلیل از فرماندهان گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس در اثر انفجار خودرویش در دمشق ـ پایتخت سوریه ـ ترور شد.
ـ در تاریخ 12 فوریه سال 2008 حاج عماد مغنیه فرمانده ارشد نظامی جنبش حزب الله لبنان در اثر منفجر شدن خودرویش در دمشق ـ پایتخت سوریه ـ ترور و به شهادت رسید.
ـ در تاریخ 19 ژانویه سال 2010 'محمود مبحوح' فرمانده برجسته گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس با تماس برق و در اثر خفگی در امارات ترور شد.
ـ در تاریخ 26 فوریه سال 2016 عمر نایف از فعالان جبهه خلق برای آزادی فلسطین در اثر حمله با وسیله تیز در مقر سفارت فلسطین در بلغارستان ترور شد.
ـ در 15 دسامبر سال 2016 مهندس تونسی صنعت ساخت پهپادها به نام 'محمد زواری' که از فرماندهان گردان های قسام بود، در اثر تیراندازی در شهر صفاقس تونس ترور شد.
البته کتاب طومار ترورهای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی بسیار قطور است و آمار بالا قسمت کوچکی از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در جهان بشمار می رود.
خاورم**1408**1275
تنظیم کننده: اکرم کرمی* انتشار دهنده: مجید جعفری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1195 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار