دوشنبه, 29 آذر 1395 ساعت 10:56

کارشناس مطالعات اسلامی: رسانه های غربی با اسلام هراسی به افراطی گری دامن می زنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران – ایرنا –'شیخ ریحان رضا الازهری' کارشناس مطالعات اسلامی ساکن اسکاتلند تصریح کرد که رسانه های غربی با انتشار مطالب نادرست و ترویج اسلام هراسی٬ باعث افراطی گری جوانان غربی می شوند.
الازهری عضو موسسه خیریه 'بنیاد رفاه منهاج' وابسته به موسسه بین المللی 'منهاج القرآن' در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایدئولوژی خوارج گونه و منحرف که اساس دیدگاه گروه تروریستی داعش را تشکیل می دهد٬ به گونه ای اعضای این گروه را تحت تاثیر قرار داده است که به آن ها اجازه درک آموزه های حقیقی دین مبین اسلام را نمی دهد؛ چرا که اساس دین اسلام پرهیز از خشونت و قتل و کشتار است.
وی افزود: در قرآن شریف که کتاب آسمانی مسلمانان است٬ حتی در خصوص خوردن و آشامیدن نیز سفارش به میانه روی و پرهیز از افراط شده است، آنجا که خداوند عزوجل می فرماید: 'کلوا و اشربوا ولاتسرفوا'. پس اگر اسلام در ابعاد روزمره زندگی از افراط نهی کرده است، چطور می تواند از قتل و کشتار بیرحمانه انسان ها حمایت کند؟!
این دانشمند علوم اسلامی در ارتباط با نقش رسانه ها در تبلیغ افراطی گری، آن ها را به دو دسته غربی و شرقی تقسیم کرد و گفت: رسانه های غربی نقش مهمی در تندرو کردن جوانان ایفا می کنند. این روزها رسانه های غربی از شست و شوی مغزی جوانان مسلمان توسط ایدئولوژی غلط داعش سخن می گویند در حالی که فراموش کرده اند که چطور جوانان غیرمسلمان هر روزه به جمع افراط گرایان می پیوندند؛ روندی که نتیجه ترویج اسلام هراسی و انتشار اطلاعات نادرست از اسلام در رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی است وبه همین دلیل رسانه ها باید در آنچه منتشر می کنند٬ مسئول شناخته شوند.
وی افزود: در شرق نیز شاهد فعالیت رسانه های دولتی یا تحت حمایت دولت ها هستیم که در راستای افراطی گری و ترویج ایدئولوژی تکفیری گام برمی دارند؛ این رسانه ها تلاش می کنند اینگونه جلوه دهند که شیعه با سنی درگیری دارد در حالی که من به عنوان یک دانشمند سنی مذهب هیچ گاه درگیری میان این دو گروه ندیده ام. مسلمانان شیعه و سنی ممکن است اختلاف نظر داشته باشند، کما اینکه در درون مذهب سنی هم شاهد آن هستیم، اما این اختلاف نظر به هیچ وجه در حد کشتن یکدیگر نیست. اکنون گروه هایی در پاکستان، عراق، سوریه و دیگر نقاط می بینیم که فقط ادعا می کنند اهل سنت هستند و شیعان را می کشند.
الازهری بهترین راه نزدیک کردن دل های مسلمانان را به یکدیگر، آموزش به آن ها در زمینه احترام به عقاید دیگران بر اساس آموزه های قرآن کریم دانست.
سی امین کنفرانس وحدت اسلامی روز پنجشنبه 25 آذرماه با حضور بیش از 200 نفر از شخصیت ها و اندیشمندان مذهبی، علمی، فرهنگی و سیاسی مسلمان از بیش از 50 کشور جهان از 25 تا 27 آذرماه با شعار 'وحدت و ضرورت مقابله با جریان های تکفیری' در تهران برگزار شد.
خاورم**9156**2041**خبرنگار: مهدخت پازوکی**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

اطلاعات تکميلي

خواندن 842 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار