یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 14:48

یافته جدید در طب سنتی/ ترکیب سیاه دانه با عسل، سنگ کلیه و کیسه صفرا را دفع می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بنیانگذار موسسه تحقیقات حجامت ایران و متخصص طب سنتی با اشاره به نتایج یک تحقیق جدید برای درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا، گفت: ترکیب سیاه دانه و عسل می تواند به راحتی و بدون استفاده از سنگ شکن، سنگ این 2 بافت بدن را دفع کند.
به گزارش ایرنا، دکتر حسین خیراندیش روز یکشنبه در همایش طب سنتی و اسلامی در شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی افزود: ترکیب 2 واحد سیاه دانه و سه واحد عسل تحت عنوان 'دوسین'، در درمان بیماری های بسیاری از قبیل سنگ کلیه، عفونت های داخلی همراه با تب، واریس، واریکوسل، سردردهای مزمن و میگرن موثر است.
وی با اشاره به اینکه طب سنتی و اسلامی ظرفیت بالایی برای همراهی علم پزشکی در حوزه های مختلف درمانی دارد، اضافه کرد: در روایتی از امام صادق (ع) در کتاب معتبر بحارالانوار به نقش درمانی ترکیب عسل و سیاهدانه اشاره شده است.
وی با اشاره به استقبال عمومی از طب سنتی و اسلامی و ضرورت توسعه مطب های قانونی و مجوزدار در کشور گفت: بیش از یکهزار دانشجوی دکتری در حال حاضر در رشته طب اسلامی تحصیل می کنند.
وی گفت: هم اکنون نزدیک به 100 دکتری طب سنتی و اسلامی با مجوز رسمی در سراسر کشور طبابت می کنند اما این تعداد پاسخگوی نیازهای مردم نیست.
وی افزود: بر اساس تحقیق های علمی، طب سنتی و اسلامی در درمان بیماری های گوارشی به واسطه تغییر در سبک زندگی و مصرف غذایی در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده است.
همایش یکروزه طب سنتی اسلامی با حضور تعدای از اطبای سنتی و اسلامی کشور، دانشجویان گیاهان دارویی و پژوهشگران حوزه و دانشگاه امروز/ یکشنبه/ در خوی برگزار شد.
سخنرانی تعدادی از پزشکان طب سنتی در مورد جایگاه طب سنتی و اسلامی در کشور و بیان آخرین دستاوردهای این شیوه درمانی به همراه برپایی نمایشگاهی از آثار مکتوب مربوط به طب سنتی و اسلامی از بخش های دیگر این همایش بود.
به گزارش ایرنا، امروزه در حالی طب سنتی از طریق ارتباطات میان فردی، نشر کتاب، تاسیس عطاری و راه اندازی مزارع تولید گیاهان دارویی رو به پیشرفت است که شبکه های اجتماعی در همه گیرشدن آن نقش اساسی ایفا می کنند.
7133/3072 ** خبرنگار: سعید فرجی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1485 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار