چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 28 آذر 1395 ساعت 14:41

داروخانه اهل بیت (ع) منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب «داروخانه اهل بیت (ع) » تالیف علیرضا قوامی خطیب با موضوع داروهای گیاهی و طب و سلامت منتشر شد.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، این کتاب 306 صفحه ای که توسط انتشارات
«نقش اندیشه» منتشر شده، برگرفته و جمع آوری شده از احادیث معتبر اهل بیت (ع) در زمینه طب، سلامت و داروهای گیاهی است.
این کتاب با قطع رقعی شامل هشت بخش است، راز بیماری ها، سفارش های امام رضا (ع)، درمان یا نیایش، درمان با قرآن و آداب غذا خوردن از جمله این بخش ها است.
بهای کتاب «داروخانه اهل بیت (ع)» 220 هزار ریال است.

** بررسی چگونگی خواندن ادبیات در نشست «آثار خواندن»
به گزارش ایرنا از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتاب «چگونه ادبیات بخوانیم؟» نوشته تری ایگلتون با ترجمه مشیت علایی عصر روز یکشنبه 28 آذر در قالب ششمین نشست «آثار خواندن» در کتابخانه شهید چمران بررسی می شود.
در این نشست مشیت علایی مترجم و یزدان منصوریان رییس گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی حضور دارند.
تری ایگلتون نظریه‌پرداز ادبی و منتقد انگلیسی است که علایی آن را به فارسی ترجمه کرده است.
کتاب ایگلتون را نخستین بار انتشارات لاهیتا در سال ۱۳۹۴ با ترجمه مشیت علایی نویسنده، شاعر و مترجم خراسانی با عنوان «چگونه ادبیات بخوانیم؟» در ۲۶۰ صفحه منتشر کرد.
با استقبال خوانندگان، ناشر یاد شده این کتاب را بار دیگر در سال ۱۳۹۵ چاپ کرد و همزمان، انتشارات هرمس نیز ترجمه محسن ملکی و بهزاد صادقی از همین اثر را با عنوان «آثار ادبی را چگونه باید خواند؟» به مخاطبان ارائه کرد.

** تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره‌ پایتخت کتاب
به گزارش ایرنا از ستاد اطلاع‌رسانی فعالیت‌های ترویج کتابخوانی، معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی و دبیر اجرایی این جشنواره‌، گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره پایتخت کتاب ایران تا سی ‌ام دی‌ماه تمدید شد.
ابراهیم حیدری افزود: در این دوره از جشنواره استقبال از طرح معرفی پایتخت کتاب ایران بسیار خوب بوده و انتظار می‌رود به تمدید مهلت ارسال آثار در جشنواره شاهد حضور شهرهای بیش‌تری در این رقابت باشیم.
بر همین اساس شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌ معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران مهلت ارسال آثار را تمدید کرد.
حیدری درباره‌ شیوه‌ اطلاع‌رسانی این رویداد گفت: اطلاعات شرکت در این دو جشنواره در پایگاه اینترنتی قرار داده شده، همچنین سامانه‌ پیام کوتاه ما در این زمینه فعال بوده و با شهرهایی که مایل به شرکت در این جشنواره هستند، در ارتباط هستیم.
شورای برنامه‌ریزی انتخاب سومین دوره‌ انتخاب پایتخت کتاب ایران از «اسماعیل جانعلی‌پور» مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «ابوالفضل هاشمی» مدیرکل امور فرهنگی کانون مساجد کشور، «حجت‌الله غلامعلی» معاون مرکز مطالعات سازمان دهیاری‌های وزارت کشور، «بهروز فتحی» مدیرکل مرکز مطالعات راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «ابراهیم حیدری» معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی ، «علی‌اصغر سیدآبادی» مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، «مهدی مستکین» مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، «رضا برزگر» معاون دفتر مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری و «فریبرز خسروی» رئیس انجمن کتابداری ایران تشکیل شده است.
مراسم اختتامیه‌ انتخاب پایتخت کتاب ایران هفته‌ اول اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.
فراهنگ**1880**1027**خبرنگار: پروین اروجی**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1277 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب