پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 23:12

روحیه جهادی از مصادیق بارز سیره پیامبر اسلام(ص) است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این که پویایی نظام جمهوری اسلامی مرهون تقویت روحیه جهادی و بسیجی در کشور است، گفت: روحیه جهادی برگرفته از سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) است.
به گزارش ایرنا، سردار الماس نصر عصر پنجشنبه در همایش شکوه هجرت در سالن اجتماعات دانشگاه اصول الدین قم اظهار داشت: دشمن با توطئه ها و ترفندهای نوین علمی برای از بین بردن انقلاب اسلامی از طراحی هر نقشه ای کوتاهی نمی کند اما به خاطر وجود روحیه جهادی در بین ملت ایران بویژه جوانان و دانشجویان بسیجی ناکام مانده است.
وی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جوانان رزمنده در 2 جبهه در حال رزم و نبرد بودند و زمانی که از جبهه بیرون می آمدند، در پشت مرزها و در روستاها و شهرهای محروم به مستضعفان خدمت می کردند.
نصر، با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی در کمک به مستضعفان ریشه دینی دارد، افزود: امیرالمومنین(ع) بدون این که کسی هویت او را بفهمد به محرومان کمک های فراوانی می نمود و این سنت دیرینه دینی در دوران انقلاب اسلامی احیا شد و حیاتی دیگر یافت.
وی با بیان این که فعالیت در گروه های جهادی کاری انقلابی است، خاطرنشان کرد: یک کلمه ای که اعضای این گروه ها به هنگام خدمت رسانی و سرکشی از مناطق محروم به زبان می آورند به اندازه چند کتاب تاثیر دارد، از این رو این گروه ها هر کجا که می روند باید پیام آور انقلاب و شهیدان باشند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی قم نیز در این همایش با اشاره به وجود 50 مرکز دانشگاهی و 75 هزار دانشجو در این استان، افزود: در سال 95 تقریبا 15 گروه جهادی از بین دانشجویان استان راهی روستاها و مناطق محروم شدند.
داود محبی با اشاره به حضور یکهزار و 500 تن از دانشجویان در اردوهای جهادی ایام نوروز و تابستان امسال، افزود: خوشبختانه امسال حضور جهادگران به لحاظ کمی از رشد خوبی برخوردار بوده و تلاش ها برای ارتقاء کیفی نیز در حال انجام است
وی گفت: هدف اصلی برگزاری این اردوها؛ تربیت، خودسازی و آشنایی دانشجویان با مناطق کم برخوردار است، تا در آینده که قصد خدمت کردن به این نظام را دارند با مشکلات آشنا شوند و بدانند هنوز پس از گذشت 37 سال از انقلاب هنوز مناطق محروم در کشور وجود دارد که باید با همت و تلاش آنها به سرعت شاهد کاهش محرومیت از این مناطق باشیم.
در پایان این همایش گروه های برتر جهادی و همچنین برگزیدگان جشنواره های فرهنگی اردوهای جهادی تجلیل شدند.
7403/
شبد* خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

اطلاعات تکميلي

خواندن 899 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار