چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 15:24

ایران و بوسنی بر توسعه روابط دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو تاکید کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس دانشگاه سارایوو و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین روابط دو کشور را در حوزه های مختلف خوب ارزیابی کرده و بر توسعه روابط دانشگاهی، تبادل اساتید و دانشجو تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، «رعفت اشکریلی» رئیس دانشگاه سارایوو امروز (پنجشنبه) در نشستی با «محمود حیدری» ضمن ارائه توضیحاتی گفت: دانشگاه سارایوو شامل دانشکده ها و رشته های علمی متعددی از علوم انسانی و اجتماعی، پزشکی و علوم پایه و فنی مهندسی است و ما علاقه مند به همکاری به ویژه در طرح های پژوهشی با مراکز علمی ایران هستیم.
رئیس دانشگاه سارایوو در این نشست با اشاره به ترجمه کتاب های علمی و فرهنگی فارسی به زبان بوسنیایی گفت: به دلیل اهمیت زبان فارسی در مباحث علمی، بسیاری از دانشمندان و فرهیختگان بوسنیایی در طول تاریخ به زبان فارسی آشنایی و تسلط داشته اند.
محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو نیز در این دیدار گفت: روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین از جایگاه خوب و قابل قبولی برخوردار است و اشتراکات زبانی، هنری، باورها و خلقیات دو ملت و وجود واژگان زبانی- ادبی و آداب و رسوم مشترک موجب قرابت مردم دو سرزمین شده است.
سفیر کشورمان در بوسنی با مروری بر تحولات رخ داده در چندماه گذشته و سفر رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین به ایران و همچنین شهردار سارایوو تلاش های صورت گرفته در بخش های مختلف را خوب و روابط دو طرف را رو به گسترش توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه در بخش علمی و حوزه های پژوهشی گسترش بیشتری یابد.
علی اصغر عامری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران که نیز طی سخنانی در این نشست با اشاره به زمینه های موجود در همکاری های علمی میان دو کشور گفت: در زمینه همکاری های علمی و دانشگاهی پیشتر دانشگاه تهران، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامعه المصطفی با دانشگاه سارایوو یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده اند.
در این دیدار طرفین همچنین بر لزوم توسعه روابط دانشگاهی و تبادل اساتید و دانشجویان تاکید کردند.
اروپام**436**1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1137 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب