پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 13:40

مجموعه 36 جلدی آثار آیت الله مظاهری رونمایی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مجموعه 36 جلدی از آثار آیت الله حسین مظاهری روز پنجشنبه در کنگره نکوداشت این مرجع تقلید در محل موسسه اهل البیت (ع) اصفهان رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، این آثار در زمینه قرآن کریم، حدیث، اعتقادات، اخلاق ، عرفان ، تاریخ سیره ، رجال و اقتصاد اسلامی تالیف و پژوهش است.
از مهمترین آثارآیت الله مظاهری می توان به الامامه و ولایته فی القرآن، پرتویی از امامت و ولایت در قرآن کریم، الحاشیه علی العروه الوثقی، فقه الولایه والحکومه السلامیه، ولایت فقیه وحکومت دینی، الحکومه الاسلامیه فی احادیث الشیعه الامامیه، دراسات فی الاخلاق و شئون الحکمه العلمیه، سیر و سلوک در چهار جلد و اندیشه های ناب در سیره و فضائل حضرت زهرا(س) و موازنه اسلامی بین دنیا و آخرت اشاره کرد.
در میان این آثار یک کتاب ‌چهارجلدی از آثار ترجمه‌ شده ایشان به زبان انگلیسی است.
همچنین در این مراسم از تمبر یادبود آیت الله مظاهری نیز پرده برداری شد.
کنگره نکوداشت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از علما و مراجع تقلید و با پیام رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سالن اهل البیت اصفهان برگزار شد.
این کنگره با هدف پرداختن به جایگاه علمی و اخلاقی این مرجع تقلید و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با آثار و پژوهش‌ های عالمانه وی در حوزه اخلاق، انس با قرآن و توجه به مردم، تربیت و پرورش شاگردان فاضل و برجسته این عالم عالیقدر برپا شده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری اصفهان، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری، متولی برگزاری این کنگره هستند.
ت/6994/7150 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح- انتشار دهنده : مسعود عمادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1125 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار