پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 11:21

رمز بقای جامعه اسلامی وجود شخصیت های دیندار و عالمان دردمند است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون اول رئیس جمهوری گفت: رمز بقای جامعه اسلامی وجود شخصیت های دیندار و عالمان دردمندی است که مورد وثوق مردم و آگاه در هر شهر و منطقه ای هستند.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در پیامی به کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: این شخصیت های دیندار و دردمند موجب وصل و همبستگی آحاد و گروه های مختلف مردم شده اند؛ آیت الله مظاهری از شمار این ارکان و از جمله سرمایه های این جامعه محسوب می شود که از دیرباز و پس از آن آثار اجتماعی صفای دل و حسن خلق ایشان را دیده و بهره مند شده ایم.
جهانگیری افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اندیشه و رفتار عالمان و متفکرانی است که با منطق عقلانی و اخلاق رحمانی همگان را به وفاق، محبت و همدلی فرا می خوانند.
وی تاکید کرد: اخلاق و انصاف، پایه ها و مبانی استحکام جامعه ای است که در هر لحظه در معرض تهدید، افراط و تفریط بیرونی و درونی است.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه به دلیل الزامات کاری موفق و مفتخر به حضور در این کنگره نشده است گفت: بسیار علاقه مند بودم که از نزدیک به این معلم فرزانه و وارسته اخلاق و معنویت ادای احترام کنم.
وی در پایان افزود: برای این عالم عالیقدر طول عمرخواستارم و توفیق عمل و بهره مندی از سجایای اخلاقی برای جوانان و ارتقای بینش، منش و معرفت را از خداوند منان خواستارم.
کنگره نکوداشت آیت الله حسین مظاهری روز پنجشنبه با پیام رئیس جمهوری در محل سالن اهل البیت اصفهان آغاز شد.
این کنگره با هدف پرداختن به جایگاه علمی و اخلاقی این مرجع تقلید و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با آثار و پژوهش‌های عالمانه وی در حوزه اخلاق، انس با قرآن و توجه به مردم، تربیت و پرورش شاگردان فاضل و برجسته دانشمند برگزار شده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری اصفهان، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری، متولی برگزاری این کنگره هستند.
آیت الله حاج شیخ حسین مظاهری در سال 1312 هجری شمسی در 'تیران'، یکی از شهرستان های استان اصفهان و در خانواده ای مذهبی، روحانی و دوستدار خاندان پیامبر گرامی اسلام ( ص ) پا به عرصه وجود نهاد.
وی با پایان تحصیلات غیر حوزوی، در سال 1326هجری شمسی، برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه اصفهان شد.
وی با ورود به حوزه علمیه اصفهان دروس ادبیات را نزد حاج آقا جمال خوانساری و حاج آقا احمد مقدس فراگرفت و دروس سطح را نزد آیت الله خادمی، فیاض، طیب، ادیب و مدرس و منظومه حاجی سبزواری را در محضر مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود مفید آموخت.
آیت الله مظاهری با ورود به حوزه علمیه قم، کتاب مکاسب و کفایة الاصول را نزد آیت الله حاج شیخ عبدالجواد جبل عاملی، آیت الله مرعشی نجفی، مرحوم آیت الله مجاهدی، مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و مرحوم آیت الله سید محمد باقر سلطانی خواند.
این مرجع تقلید، اسفار ملا صدرا، شفای بوعلی سینا و دروس تفسیری و اعتقادی را نیز نزد علامه طباطبایی فراگرفت.
آیت الله مظاهری هم اکنون ریاست حوزه علمیه اصفهان را برعهده دارد.
ت/6994/6020/ 6022 خبرنگار:علیرضا حکیمیان - انتشاردهنده: مسعود عمادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1185 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار