پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 10:21

فرمانده سپاه نینوا: گلستانی ها سابقه ای درخشان در دوره های سخت انقلاب دارند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
گرگان – ایرنا – فرمانده سپاه نینوا گفت: گلستانی ها دارای سابقه ای درخشان در دوره های گوناگون و مراحل سخت و دشوار تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار رحمت الله صادقی روز پنجشنبه در اجلاسیه ملی بزرگداشت 4 هزار شهید گلستان در گرگان اظهار کرد: همراهی مردم استان با انقلاب، از سال 42 آغاز شد و گلستانی ها در برهه های حساس و دشوار، حماسه های ماندگاری مانند قیام 5 آذر سال 57 را خلق کردند.
وی بیان کرد: این قیام یکی از رویدادهای ارزشمند تاریخ انقلاب اسلامی است که با تصویب شورای انقلاب فرهنگی برای درج در تقویم رسمی کشور به تصویب رسیده است.
فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: همراهی گلستانی ها محدود به روزهای پیروزی انقلاب نشد و پس از آن هم مردم این استان از هیچ کوششی برای تثبیت جایگاه نظام جمهوری اسلامی دریغ نکردند.
سردار صادقی ادامه داد: یکی دیگر از صحنه های درخشان رقم خورده در گلستان ، همراهی مردم استان در مبارزه با تجزیه طلبان در گنبد و ترکمن صحرا و دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی بود.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس هم رزمندگان گستان نقش آفرینی موثری در عملیات داشتند و نامی نیک از خود در راه مقابله با دشمنان به یادگار گذاشتند.
فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان کرد: هر چند سال های زیادی از دوران جنگ و دفاع مقدس می گذرد ،اما در شهادت بر روی گلستانی ها بسته نشد و تاکنون ده ها شهید امنیت و در عملیات تروریستی، مبارزه با مواد مخدر، فاجعه منا و مدافع حرم تقدیم انقلاب و پیشگاه حق کردند.
سردار صادقی به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری مطلوب اجلاسیه شهدا نیز اشاره کرد و گفت: انجام سرگذشت پژوهی، جمع آوری هزاران برگ سند، عکس، تهیه فیلم، انتشار 117 کتاب شعر و داستان و 101 اثر در موضوع زندگی نامه و خاطرات فرماندهان گلستانی، بخشی از اقدامات انجام شده، است.
به گزارش ایرنا اجلاسیه ملی چهار هزار شهید والامقام استان گلستان روز پنجشنبه همزمان با هفته وحدت و با حضور اقشار مختلف، رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی وزیر کشور در سالن سرپوشیده نمایشگاه بین‌المللی استان در گرگان آغاز به کار کرد.
سخنران ویژه این آئین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است که ازعصر چهارشنبه به استان گلستان سفر کرده است.
استان گلستان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 4هزار شهید داده است که 600نفر آنان از اهل سنت استان هستند.
مسافت مسیر اجلاسیه ملی چهار هزار شهید والامقام استان از شهر گرگان تا محل برگزاری 5کیلومتر است، این مسیر با پلاکاردهای سلام و خوش آمد گویی به شرکت کنندگان و نوشته هایی در وصف شهدا، تصاویر برخی شهیدان شاخص استان و پرچم جمهوری اسلامی ایران مزین شده است و در حاشیه آن ایستگاه های صلواتی برپا شده که حال و هوای اعزام رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را بازگو می کند.
همچنین در مسیر حرکت شرکت کنندگان در اجلاسیه ملی چهار هزار شهید والامقام گلستان محدودیت های تردد وضع شده است و مهمانان این اجلاسیه با خودروهای عمومی فراهم شده ،می توانند در محل برگزای این کنگره ملی حضور یابند.
پوشش خبری این رویداد مهم فرهنگی گلستان در سال 95که از یکسال قبل مسئولان ارشد استان برنامه ریزی و اجرای برنامه های جانبی آن را آغاز کرده اند، بیش از 70 خبرنگار از رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و پایگاه های خبری فعال استان برعهده دارند.
در دوران دفاع مقدس از منطقه گلستان 42 هزار رزمنده به جبهه ها اعزام شدند و در کارنامه این استان علاوه بر تقدیم چهار هزار شهید ، 14هزار نفر جانباز و 1200 نفر آزاده ثبت شده است که بخشی از تلاش های مردم ولایت مدار این خطه در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی است.
6204/1648 /3091
خبرنگاران: علی اصغر تیموریان و میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا

اطلاعات تکميلي

خواندن 1092 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار