چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 10:04

کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری از مراجع تقلید در اصفهان آغاز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کنگره یک روزه نکوداشت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان با قرائت پیام رئیس جمهوری و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روز پنجشنبه در سالن اهل البیت اصفهان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، این کنگره با حضور علما، اندیشمندان حوزه و دانشگاه و نماینده بیوت آیات عظام با هدف تبیین جایگاه علمی و اخلاقی این مرجع تقلید و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با آثار و پژوهش‌ های وی در حوزه اخلاق، انس با قرآن و خدمت به مردم برپا شده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری اصفهان، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری، متولی برگزاری این کنگره هستند.
آیت الله حاج حسین مظاهری که هم اکنون ریاست حوزه علمیه اصفهان را برغهده دارد، در سال 1312 هجری شمسی در 'تیران' از توابع استان اصفهان در خانواده ای مذهبی و روحانی به دنیا آمد.
وی در سال 1326هجری شمسی برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه اصفهان شد، درس ادبیات را خدمت دو عالم ادیب به نام های مرحوم حاج آقا جمال خوانساری و حاج آقا احمد مقدس فراگرفت و دروس سطح را نزد آیت الله خادمی، فیاض، طیب، ادیب و مدرس و منظومه حاجی سبزواری را در محضر مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود مفید آموخت.
آیت الله مظاهری با ورود به حوزه علمیه قم، کتاب مکاسب و کفایة الاصول را نزد مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالجواد جبل عاملی، مرحوم آیت الله مرعشی نجفی، مرحوم آیت الله مجاهدی، مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و مرحوم آیت الله سید محمد باقر سلطانی خواند.
این مرجع بیش از هشت سال در کلاس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی بروجردی، 10 سال در کلاس خارج فقه و اصول حضرت امام خمینی (ره) و بیش از 12سال در کلاس خارج فقه و اصول آیت الله العظمی محقق داماد حاضر شد.
وی تقلید، اسفار ملا صدرا، شفای بوعلی سینا و دروس تفسیری و اعتقادی را نیز نزد علامه طباطبایی فراگرفت.
کتاب های اندیشه ناب، مشق اخلاق، سیر و سلوک، احکام عمره مفرده، ارتباط عاطفی با خداوند، ازدواج و خانواده، اسلام، آیین رستگاری، اسرار حج، حج سلوک خداجویان، اعتکاف، روزه سلوک پرهیزگاران، رساله توضیح المسائل، صبر کیمیای سعادت انسان، عصاره دین، مظهر حق، نماز نجوای مومنان و مناسک حج از جمله آثار این مرجع تقلید است.
ت/6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشار: سلطانمرادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1036 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب