پنج شنبه, 25 آذر 1395 ساعت 01:12

کاخ سفید به اهمال و بی توجهی به بحران سوریه متهم شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خبرنگاری با اشاره به اظهارات 'سامانتا پاور' نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که وضعیت جاری حلب را به نسل کشی های رواندا تشبیه کرده بود دولت باراک اوباما رئیس جمهوری امریکارا به اهمال و بی توجهی در جلوگیری از این نسل کشی ها متهم کرد و موجب خشم سخنگوی کاخ سفید شد.
در کنفرانس خبری روز چهارشنبه کاخ سفید خبرنگاری با اشاره به اظهارات روز سه شنبه 'سامانتا پاور' نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که وضعیت جاری در شهر حلب را به نسل کشی های رواندا و بوسنی تشبیه کرده بود از 'جاش ارنست' سخنگوی کاخ سفید پرسید که آیا رییس جمهوری آمریکا با این نظر نماینده خود موافق است؟
ارنست با اشاره به این که اظهارنظر در این خصوص در حوزه تخصص سفیر آمریکا در سازمان ملل است که در این رابطه کتاب هایی هم نوشته است ؛ تایید کرد که ابعاد خشونت در حلب از حد و مرز گذشته و به سطحی بی سابقه رسیده است و گناه این قساوت ها را به گردن دولت دمشق انداخت و گفت که اسد با حمایت برخی کشورهای خارجی به چنین اقداماتی دست زده است.
خبرنگار از او پرسید با توجه به این که بروز نسل کشی های مورد اشاره پاور معلول غفلت و کوتاهی جهان در جلوگیری از آن ها بوده است بار دیگر از ارنست پرسید که آیا اوباما نیز چنین نظری دارد و اگر دارد چگونه می تواند ساکت بنشیند و هیچ اقدامی نکند؟
ارنست بار دیگر با تاکید بر این که دولت باراک اوباما معتقد به گزینه نظامی برای حل این بحران نیست؛ گفت که رییس جمهوری آمریکا از ابتد عمیقا نگران آنچه که در حلب و سوریه می گذرد بوده و هست و همواره تلاش کرده است تا برای خاتمه این بحران یک راه حل سیاسی پیدا کند.
وی در ادامه برای ساکت کردن خبرنگار گفت: مگر آن که کسی این پیشنهاد را داشته باشد که آمریکا باید با اعزام صد یا صد و پنجاه هزار نفر از نیروهای خود به این کشور اقدام به تصرف و اشغال سوریه بکند.
خبرنگار با قطع سخنان سخنگوی کاخ سفید گفت: اینکه آیا این بحران یک راه حل نظامی دارد و یا ندارد به کنار. اما اوباما از ابتدا مدعی شده است که مقابله با خشونت یکی از اولویت های مربوط به امنیت ملی آمریکا است و چرا حالا با توجه به قساوت هایی که در حلب در جریان است دست روی دست گذاشته است و اقدامی نمی کند.
سخنگوی کاخ سفید منظور خبرنگار را به تبلیغ برای دخالت نظامی آمریکا در سوریه تعبیر کرد اما خبرنگار گفت که او با این سخنان قصد حمایت از حمله نظامی آمریکا به سوریه را ندارد و سئوال او این است که چرا همان طور که بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین امریکا در مقطعی از زمان خود را مجبور به دخالت در نسل کشی های بوسنی دید و اقدام به عمل کرد اوباما چنین اقدامی نمی کند.
ارنست که آشکارا از این که رییس جمهوری آمریکا به بی توجهی و بی تحرکی متهم شده بود به خشم آمده بود ؛ گفت : اوباما در طول همه این سال ها در تلاش بوده است تا از طریق دیپلماتیک راهی برای حل این بحران بیابد.
وی در ادامه گفت که دولت فعلی آمریکا بر این عقیده است که دخالت نظامی در سوریه عواقب سنگینی را نه تنها برای امنیت آمریکا بلکه سایر متحدین و دوستان آمریکا در منطقه و جهان در پی خواهد داشت.
شبک-4-541**1392**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1157 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار