چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 18:20

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: یارانه کتاب در دولت 50درصد افزایش یافت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سیاست دولت حمایت از رونق کتابخوانی است گفت: در سه سال گذشته یارانه کتاب افزایش 50 درصدی داشته و این روند افزایشی برای سال 96 نیز پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، علی اصغر کار اندیش روز چهارشنبه درآئین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی بوشهر در محل نمایشگاه های بین المللی این استان افزود:با این وجود برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نباید در انتظار محدود دستگاه های خاصی باشیم بلکه بخش های دولتی و غیر دولتی باید همگان در این راستا تلاش کنند.
وی با اشاره به اهمیت مطالعه اظهارداشت: مطالعه لازمه اصلی پیشرفت و توسعه همه جانبه به شمار می رود که این امر از طریق پژوهش و تحقیق فراهم می شود.
کاراندیش گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید افراد از دوره کودکی با کتاب انس و الفت گیرند.
وی ادامه داد: ترویج کتابخوانی در بین دانش آموزان رسالت سترگ آموزش و پرورش به شمار می رود با این وجود باید سایرنهادها نیز در این زمینه نقش خود را به نحو مطلوبی ایفا کنند.
کاراندیش گفت: دستگاه های متولی باید شرایطی فراهم کنند که کتاب در سبد خانوارها قرار گیرد و همه افراد از کم درآمد تا پردرآمد بتوانند از سودمندی مطالعه کتاب بهره ببرند.
وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب فرصتی ارزشمند است تا باتوجه به تخفیف هایی که برای آن لحاظ شده مورد استفاده خانواده ها قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان بوشهر با سابقه ای دیرینه مهد علم، ادب و فرهنگ است و در عرصه دفاع از دین و مرزهای کشور همچون نگینی در کشور می درخشد.
کاراندیش افزود:استان بوشهر همواره از وجود افراد فرهیخته و اهل قلم بهره برده که برگزاری مداوم و باشکوه نمایشگاه های کتاب نشان از اهمیت کتاب در بین مردم این استان دارد.
7212/ 6045 خبرنگار: عبدالصمدشهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

اطلاعات تکميلي

خواندن 1238 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار