چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 17:32

مراسم نهم دی امسال با شعار «نهم دی؛ مظهر بصیرت، ولایتمداری و نفوذ ناپذیری مردم ایران» برگزار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران - رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی اعلام کرد: مراسم هفتمین سالگرد این حماسه ماندگار و تاریخی امسال با شعار «نهم دی؛ مظهر بصیرت، ولایتمداری و نفوذ ناپذیری مردم ایران» در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، «علی محمد نائینی» این مطلب را در نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم عنوان کرد که در آن، نمایندگانی از نهادها و دستگاههای مختلف از جمله حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما، بسیج، شهرداری تهران، ستاد نماز جمعه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،مرکز امور مساجد ، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و وزارت آموزش و پرورش در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حضور داشتند.
نائینی گفت: نهم دی، روز بصیرت عاشورایی مردم و بازگشت امنیت به جامعه و بیانگر اقتدار ایران اسلامی بود که با روحیه انقلابی گری مردم، به حماسه ای بی بدیل تبدیل شد و نفوذناپذیری و اتحاد ملت ایران را به دشمن اثبات کرد.
وی با تبریک هفته وحدت و با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و آزادسازی حلب گفت: شرایط خوبی در سطح منطقه و داخل کشور برای پاسداشت مناسبت های انقلاب اسلامی از جمله سالگرد حماسه 9 دی به وجود آمده است.
نائینی با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا و شکست استراتزی سازش و اعتماد به غرب گفت: امسال در سطح منطقه و داخلی شاهد وقایع تازه ای هستیم و در شرایط حساسی قرار داریم و همین شرایط، بستری فراهم ساخته است که سالگرد حماسه 9 دی، امسال با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.
وی 9 دی را روز تجلی بصیرت ملت انقلابی ایران توصیف کرد و اظهارداشت: در سالگرد حماسه نهم دی باید به این مفهوم توجه داشت و با حفظ و تاکید بر همین عنصر بصیرت، برنامه ها و شعار سالگرد این حماسه را برگزار کرد.
نایینی با بیان این که بصیرت، عنصر بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون، همواره با دو فضای غفلت و بصیرت روبرو بوده و در همه عرصه ها با تکیه بر بصیرت، توانسته از چالشها و بحران ها عبور کند و ریشه و علت بسیاری از مشکلات و آسیب ها نیز غفلت و بی بصیرتی بوده است.
وی اضافه کرد: حرکت حماسی مردم در 9 دی 88 و بسیاری از چالش های مشابه، به دلیل بصیرت بالا و به موقع آنها شکل گرفت و از طرفی، بسیاری از مشکلات و آسیب های نظام و ملت ایران هم ریشه در بی بصیرتی و غفلت از عملکرد و نیرنگ دشمن داشته است.
نانینی در ادامه اظهار داشت: هر جا در بصیرت ضعف داشتیم و نتوانسیم رفتار دشمن را پیش بینی کنیم، به تعبیر مقام معظم رهبری، دچار خطا در محاسبات شدیم.
وی یادآور شد: انسان با بصیرت، مانند یک شطرنج باز حرفه ای می تواند رفتار بعدی دشمن را پیش بینی کرده و بر اساس آن، عملکرد خود را تنظیم کند.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی با اشاره به لزوم حفظ روحیه انقلابی گری در جامعه گفت: عنصر اصلی بصیرت، روحیه و تفکر انقلابی است. اگر مفهوم انقلابی گری در جامعه بروز و ظهور پیدا کند، بصیرت افزایی و مؤلفه های آن را به دنبال خواهد داشت.
نائینی اضافه کرد: مقام معظم رهبری، به دلیل جایگاه والایی که دارند، فتنه ها را پیش بینی می کنند و الگوی بصیرت و آینده نگری هستند. این خصوصیت باید در مسئولین کشور و نخبگان جامعه نیز وجود داشته باشد و در همه موضوعات و موارد، باید آینده نگری و پیش بینی داشته باشند.
وی با بیان این که بصیرت یک کلید واژه است،گفت: عنصر بصیرت، هر ساله در برنامه ها و شعارهای نهم دی، مورد توجه بوده و در سنوات مختلف با توجه به شرایط روز، آن را با موضوعات پیش رو هماهنگ کرده و بر آن تاکید کرده‌ایم.
بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین برخی از برنامه های پیش بینی شده به مناسبت سالگرد حماسه 9 دی در سال جاری توسط اعضای حاضر تشریح شد. این برنامه ها شامل برگزاری نشست های تخصصی و تبیینی، تولید فیلم های مستند، نماهنگ، سرود و کلیپ های جدید با موضوع 9 دی، برپایی نمایشگاه عکس و کاریکاتور، اجرای تئاتر و نمایش های خیابانی و اجرای سرودهای زنده در میادین و نقاط مختلف شهر تهران، چاپ و انتشار کتاب، تهیه اینفوگرافی و موشن گرافیک با موضوع 9 دی و فتنه، برگزاری همایش های مختلف، صدور بیانیه و اطلاعیه، برگزاری جلسات سخنرانی، اجرای مسابقات کتابخوانی و فضاسازی تبلیغاتی است که با همکاری مراکز و دستگاههای مختلف در سراسر کشور و با همت ستادهای استانی برگزار می شود.
فراهنگ*1540*1823دریافت کننده : حمید بحرینیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1246 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب