چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 14:33

چاپ150 عنوان کتاب کودک و نوجوان در کشور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از چاپ سالانه 150 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در کشور خبرداد.
به گزارش ایرنا، مناف یحیی‌پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به اینکه علاوه بر چاپ سالانه 150 عنوان کتاب همین تعداد کتاب هم تجدید چاپ می‌شود، گفت: هدف ما این است که این کتاب‌ها نیازهای متنوع کودک و نوجوان را پوشش دهند.
وی با اشاره به اینکه شمارگان کتاب‌های کمک آموزشی در حوزه کودک و نوجوان بیشتر از کتاب‌های فرهنگی و پرورشی است، گفت: هنوز کار علمی دقیقی برای نیازسنجی کودکان صورت نگرفته و کانون برنامه خاصی برای پاسخگویی به نیازهای کودک و نوجوان دارد.
یحیی پور با بیان اینکه کانون درصدد رشد خلاقیت بچه‌هاست، گفت: مقدم بودن نقش و جایگاه فعالیت‌های پرورشی بر آموزشی در همین راستاست.
وی با بیان اینکه کالاهای فرهنگی در سبد خرید خانوارها جای روشنی ندارد، گفت: باید تلاش کنیم جایگاه کتاب در سبد خانوار تعریف شود تا به توسعه کتابخانه‌ها کمک کنیم.
یحیی پور گفت: مدارس باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی قدم بردارند زیرا که ادبیات هویت کودک و نوجوان را شکل می‌دهد و در شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی‌هایش موثر است.
وی با اشاره به اینکه کانون در بعضی از برنامه‌های استان‌ها همکاری‌هایی برای ترویج کتابخوانی داشته است، گفت: در همین زمینه حدود 50 نویسنده ادبیات کودک به مدت سه روز در استان آذربایجان شرقی حضور یافته و آثار کودکان و نوجوانان را بازبینی می‌کنند.
وی با بیان اینکه هدف از این اقدام فعال کردن کودکان و نوجوانان در امر کتاب‌خوانی، جلب توجه افکار عمومی به مقوله کتابخوانی و تقویت توان گفت‌وگو در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: نویسندگان همواره نیاز دارند با مخاطبان مواجه شده و خواسته‌ها و مطالبه های آنها را بشنوند.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به وجود 100 هزار مدرسه در کشور، گفت: این در حالی است که تنها 950 مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که نمی‌تواند همه دانش آموزان مدارس را به طور کامل پوشش دهد.
* هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در تبریز برگزار می شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی هم از برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان 30 آذر تا 2 دی‌ماه در تبریز خبر داد.
هادی یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: 17 دوره قبلی جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان همواره در پایتخت برگزار شده و برای نخستین‌بار است که از پایتخت خارج می‌شود.
وی با اعلام اینکه روز 30 آذر کاروان نویسندگان کودک و نوجوان با شرکت 50 نفر در تبریز حضور می‌یابند، افزود: نشستی با اصحاب صنایع و کارآفرینان استان خواهیم داشت تا دغدغه‌ها و مطالبی را که نیاز می‌دانند در کتب درج شود، پوشش دهیم.
یوسف زاده ادامه داد: جشن شب یلدا را هم با حضور این نویسندگان در یک محفل صمیمی و دوستانه برگزار می‌کنیم.
وی افزود: تلاش می‌کنیم برای رویداد تبریز 2018 هم از این ظرفیت استفاده کنیم.
یوسف زاده با اشاره به اقدام انجام شده برای تجهیز بیمارستان‌های کودکان به کتابخانه، گفت: در هفته آینده بیمارستان کودکان بناب به کتابخانه مجهز می شود.
وی با اشاره به اینکه اعضای کانون سال گذشته 110 هزار جلد کتاب امانت گرفته اند، یاداوری کرد: منطقه آزاد ارس به عنوان نخستین سفیر کتاب کودک و نوجوان انتخاب شد و 4 نفر از کتابخوانان ما به عنوان کتاب‌خوان برتر برگزیده شدند.
یوسف زاده با بیان اینکه سرانه مطالعه بین کودکان آذربایجان‌شرقی از بزرگسالان بیشتر است، افزود: برای ایجاد و راه‌اندازی سینمای کودک و نوجوان با سازمان‌های ذیربط هماهنگی شده و در زمان حاضر فیلم فرار از اردو در یکی از سینماهای استان به روی پرده است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار:محمد رستگار
3071/6183

اطلاعات تکميلي

خواندن 782 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار