چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 14:21

بیش از چهار میلیون نفر در سامانه حافظان نور ثبت نام کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش پرورش، گفت: تاکنون چهار میلیون و 500 هزار دانش آموز و معلم در سامانه حافظان نور ثبت نام کردند که چهار میلیون و 121 نفر آنان متقاضی حفظ کل قرآن کریم هستند.
میکائیل باقری روز چهارشنبه در همایش حافظان نور در بیرجند، افزود: با تاکید مداوم رهبر معظم انقلاب در مورد حفظ قرآن و انتظار 10 میلیون نفری ایشان برای حفظ قرآن کریم در کشور، وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی برای محقق شدن این مهم از هیچ تلاشی چشم پوشی نکرد.
وی ادامه داد: بلافاصله بعد از تاکید رهبری درباره این مهم، سامانه حافظان نور، ساماندهی شد و برای ثبت نام دانش آموزان و معلمان در اختیار مدارس قرار گرفت.
به گفته وی این سامانه در 12 سطح از حفظ نیم جزء تا 30 جزء قرآن کریم در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته تا هر شخص در هر سطحی که مایل است شرکت کند.
وی اظهار کرد: از کسانی که در سامانه حافظان نور ثبت نام کردند، تاکنون 721 نفر موفق به اخذ گواهینامه شده اند و امیدواریم با همتی که در بین دانش آموزان و معلمان کشور وجود دارد این آمار روز به روز افزایش یابد.

** حفظ موضوعی قرآن باید به عنوان یک اصل در بین همه دانش آموزان تشویق شود
باقری، تاکید کرد: با توجه به اینکه حفظ قرآن کریم زمان بر است و شاید بعضی از دانش آموزان فرصت یا انگیزه کافی را نداشته باشند به همین عنوان، حفظ موضوعی قرآن در بین دانش آموزان باید به عنوان یک اصل تشویق شود.
وی عنوان کرد: در همین ارتباط وزارت آموزش و پرورش سعی کرد 11 کتاب که شامل 360 آیه کاربردی حتی برای مکالمه روزانه دانش آموزان است را در اختیار آنان قرار دهد که از این تعداد چهار کتاب در دوره ابتدایی و هفت کتاب در بین دوره متوسط اول و دوم توزیع شده است.
به گفته وی در سال 94 یک میلیون و 200 هزار نفر در این طرح شرکت کردند که حضور پر رنگ دانش آموزان خراسان جنوبی به عنوان یک استان برتر، قابل تقدیر است.

** خدمت به قرآن و عترت باعث عاقبت به خیری می شود
معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش پرورش، گفت: خدمت به قرآن و عترت باعث عاقبت به خیری می شود و معلمان کلام وحی باید خداوند را برای این نعمت شاکر باشند.
وی یکی از بزرگترین دغدغه های بشر را عاقبت به خیری دانست و یادآور شد: معلمان قرآن و عترت باید مسرور باشند که از کلام وحی ارتزاق می کنند.
وی فعالیت های چشمگیر مردم خراسان جنوبی در سامانه حافظان نور به عنوان یکی از استان های برتر کشور را قابل تقدیر دانست و افزود: بیش از 80 درصد از شرکت کنندگان این استان در این سامانه نمره قبولی گرفته اند و گواهی نامه دریافت کرده اند که این بیانگر فعالیت های بی دریغ معلمان و مسئولان مربوطه در مباحث قرآنی است.

** کسب رتبه برتر خراسان جنوبی در فعالیت های قرآنی کشور
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: خراسان جنوبی رتبه برتر در زمینه فعالیت های قرآنی در بین استان های کشور و رتبه عالی در ارزیابی شاخص های اختصاصی از سوی حوزه ارزیابی وزارت آموزش و پرورش را در سال 95 کسب کرد.
غلامحسین نارمنجی، افزود: به توکل به خداوند و تلاش همکاران این استان در مجموع در بحث فعالیت های قرآن، عترت، و نماز جز استان های برتر و شاخص کشور هستیم.
وی ثبت نام چهار هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در سامانه حافظان نور، کسب رتبه های اول تا پنجم در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور، برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و مربیان دارالقرآن ها، برگزاری کارگروه توسعه آموزش قرآن و زیر پوشش قرار دادن 50 درصد از دانش آموزان دوره های متوسطه را از مهمترین اقدام های این اداره کل بیان کرد.
به گفته وی در حال حاضر در بیش از هزار و 700 مدرسه استان با حضور 520 روحانی نماز جماعت برگزار می شود و در راستای فعالیت های قرآنی بیش از 30 هزار جلد کتاب تهیه و در بین دانش آموزان سطح استان توزیع شده است.
وی در ادامه شرکت 32 هزار نفری دانش آموزان استان در طرح حفظ موضوعی قرآن و شرکت و حضور بیش از 90 درصد از دانش آموزان استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز را بیانگر توجه دانش آموزان و معلمان خراسان جنوبی به مباحث دینی عنوان کرد.
در این جلسه، 181 نفر از مدیران و مجریان حفظ موضوعی قرآن کریم و فرهنگیان برگزیده طرح نور در خراسان جنوبی تجلیل شدند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
3215* 6054* خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشاردهنده - مریم پنجابی*

اطلاعات تکميلي

خواندن 837 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب