چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 13:41

انگیزه اصلی جشنواره خاتم نوشتن داستان کوتاه با موضوع پیامبر اکرم(ص) است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر علمی دومین جشنواره خاتم، انگیزه اصلی از برگزاری این رویداد را گذاشتن سنگ بنای نوشتن داستان کوتاه با موضوع پیامبر اکرم(ص) دانست.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این مطلب را مجید قصیری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از دو کتاب منتخب نخستین جشنواره خاتم با عنوان «کتاب خاتم» ویژه کودکان و بزرگسالان که با حضور جمعی از چهره های فرهنگی در مسجد جامع امام صادق (ع) برگزار شد، عنوان کرد.
وی همچنین با ارائه گزارشی از دوره اول جشنواره افزود: انگیزه اصلی از برگزاری چنین جشنواره ای، گذاشتن سنگ بنای نوشتن داستان کوتاه با موضوع پیامبر اکرم(ص) است زیرا تا پیش از این فقط رونویسی از تاریخ و حکایت های تاریخی انجام می شد.
وی با بیان اینکه در دوره اول حدود 950 اثر به دبیرخانه ارسال شد، ادامه داد: 520 اثر در حوزه بزرگسال بود و در نهایت 66 اثر به مرحله نهایی راه یافت.
قیصری آثار در حوزه کودک را 240 عنوان اعلام کرد و گفت: 50 عنوان به مرحله نهایی راه یافت که امیدواریم سال آینده آثار کیفی تر و با تعداد بیشتر به دبیرخانه برسد.

** داستان کوتاه عبادت است
مدیر عامل شهر کتاب در این آیین گفت: هر یک از ادیان ابراهیمی حامل پیامی به جهانیان بودند، پیام حضرت موسی(ع) قانون و نظم و شریعت بود، حضرت عیسی (ع) هم به عشق و محبت دعوت می کرد اما پیام حضرت خاتم(ص) اخلاق است، چیزی که پایان ناپذیر است.
مهدی فیروزان با بیان اینکه اسلام با بالهای اخلاق می تواند تمام دنیا را فراخواند، ادامه داد: امروز بشر بیش از هر زمان دیگر به اخلاق نیاز دارد از این رو برگزاری جشنواره خاتم زندگی مالامال از اخلاق رسول خدا (ص) را به همه جهانیان معرفی می کند تا با در مسیر حرکت کنیم.
وی افزود: داستان کوتاه در شلوغی روزگار امروزمی تواند در زمان کوتاه بسیار آسان پیام اخلاق پیامبر را منتقل و پاسخگوی نیازهای بشر باشد، داستان کوتاه عبادت و نوعی سیر و سلوک است.
مدیر عامل شهر کتاب گفت:‌ با جشنواره خاتم می توان در کاروان تولید اندیشه و تفکر شیعی این سرزمین قرار گرفت.
در این آیین همچنین محمد سرور شاعر و نویسنده افغانستانی با قرائت غزلی در مدح پیامبر اکرم(ص) افزود: افغانستان در نیم قرن گذشته سراسر آشوب و جنگ را تجربه کرده در حالیکه این استعداد را دارد به سرزمین گل، تبسم و باران نه سرزمین انفجار و انتحار تبدیل شود.
در این مراسم علی اکبر اشعری، رئیس شورای راهبری جشنواره خاتم، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) و جمعی از نویسندگان و شاعران افغانستان حضور داشتند.
بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق(ع) با همکاری شهر کتاب و مجمع ناشران انقلاب اسلامی سال گذشته اولین دوره جشنواره ادبی خاتم را برگزار کرد.
پنج اثر برتر در دوره دوم این جشنواره انتخاب و به ترتیب به آنها 10،7،5،3و یک قطعه سکه تمام بهار آزادی به همراه دیپلم افتخار تعلق می گیرد.
مهلت ارسال آثار به جشنواره پانزدهم بهمن ماه و آیین اختتامیه و تقدیم جوایز همزمان با عید خجسته مبعث در اردیبهشت سال 1396 برگزار خواهد شد
فراهنگ ** 1880 ** 1071 ** خبرنگار: پروین اروجی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 729 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار