چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 24 آذر 1395 ساعت 11:29

جشنواره «نوای خرم» پویش احترام به پیشکسوتان هنر را راه اندازی کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیرخانه سومین جشنواره و جایزه «همایون خرم» (نوای خرم) با هدف ترویج اخلاق‌مداری در حوزه ی فرهنگ و هنر، «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» را راه اندازی کرده است.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سومین جشنواره و جایزه «همایون خرم»، دبیرخانه این رویداد هم زمان با برگزاری این رویداد موسیقایی، برای ترویج فرهنگ احترام و تکریم بزرگان فرهنگ هنر «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» را راه اندازی کرده است.
در توضیح راه اندازی این پویش فرهنگی آمده است:
«احترام به بزرگ تر و پیشکسوت، از مهم ترین آموزه‌های اخلاقی، فرهنگی و دینی ما ایرانیان است که سرمایه‌یی فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود و همگان، به ویژه کسانی که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند وظیفه ی حفظ و ارتقای آن را دارند. در این میان، آشنا ساختن کودکان و نوجوانان، که آینده‌سازان این مرز و بوم به شمار می‌روند، با این آموزه ها، ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی اهمیت بسزایی دارد.
در این جهت، دبیرخانه سومین جشنواره و جایزه «همایون خرم» (نوای خرم) یک وظیفه انسانی و یک مسئولیت فرهنگی و اجتماعی، «اخلاق‌مداری در حوزه فرهنگ و هنر» و «ترویج فرهنگ احترام و تکریم پیشکسوتان هنر» را وظیفه ای انسانی و یک مسئولیت فرهنگی و اجتماعی می داند و بر آن تأکید می کند. بدین منظور «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» را در قالب برنامه‌های سومین جشنواره و جایزه «همایون خرم» (نوای خرم 3) راه‌اندازی می کند.
کودکان و نوجوانان تا 18 سال می‌توانند در این پویش شرکت کنند و احساس خود را نسبت به یک بزرگ تر و پیشکسوت هنری در قالب جمله یا پیامی کوتاه تا پنجم دی ماه به دبیرخانه جشنواره، یا از طریق کانال تلگرامی «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» به آدرس @messagepooyeshehteram بفرستند.
این در حالی است که گزیده پیام‌ها در کتاب جشنواره منتشر می شود و از فرستادگان پیام‌های برگزیده در مراسم اختتامیه ی سومین جشنواره و جایزه «همایون خرم» که 17 دی ماه 1395 در تالار حدت برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.
سومین جشنواره و جایزه «همایون خرم» روزهای 15 و 16 دی ماه با حضور گروه ها و هنرمندان گروه سنی کودک و نوجوان به همت مؤسسه فرهنگی و هنری «راد نواندیش» در تالار رودکی تهران برگزار می شود.
فراهنگ ** 3067 ** 1071 ** دریافت کننده: امیرحسین دولتشاهی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 744 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب