سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 23:36

پیامبر اسلام(ص) زمینه ساز زیست مسالمت آمیز در جهان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر اکرم(ص) زمینه ساز زیست مسالمت آمیز در بین ملل جهان با همه ی تنوع و کثرت جمعیتی، قومی، زبانی و نژادی است.
به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی سه شنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر پیامبر مهربانی که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد با گرامیداشت سالروز میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: اگر امروز از هم دور هستیم و گسست ها وجود دارد بی شک دلیل آن را باید در فاصله داشتن با آن شخصیتی که منتخب خدا بود بدانیم، پیامبری که مرکز الفت، مهربانی و بودن بر دایره انسانیت انسان و وجودش گرما بخش دلها بود.
وی تصریح کرد: در مکتب پیامبر(ص) شعرای بزرگی روییدند که چون جهانی می اندیشیدند و به وسعت انسانیت انسان جاری گشتند خود را محصور به عصر، زمان، قوم و قبیله و یا ملتی خاص ندیدند و از مرزها عبور کردند تا بمانند و آثار فکر و اندیشه شان به عزت انسانی همیشه تابش داشته باشد.
وی علامه اقبال لاهوری را از جمله شعرای برجسته ای دانست که در مکتب پیامبر گرامی اسلام رشد کرد و فراتر از زمان بود و جهانی می اندیشید.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقبال لاهوری مرزها را نمی شناخت و فراتر از مرزها می اندیشید و از وسعت فکر و اندیشه بسیار بالایی برخوردار بود.
هاشمی اظهار داشت: اگر قرار است بمانیم باید رمز ماندگاری را در طریق بزرگان جستجو کنیم که با بزرگی نگاه و اندیشه شان به وسعت انسانیت ماندند تا انسانیت انسان بماند.
وی تصریح کرد: اندیشمندان و هنرمندان نباید بگذارند ادبیات اصیل برگرفته از حاکمیت قرآن آلوده به غیر شود.
وی بیان کرد: شعر زیبا و جذاب است به حدی که می تواند در قدرت انعطاف ایجاد کند چون ریشه اش با خرد و فرهنگ است و برای به قدرت رسیدن نیست برای کرامت بخشیدن به انسان است و نباید نسبت به شعر بی تفاوت بود.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: وظیفه شاعران سنگین است و رسالت بزرگی بر دوش آنان گذاشته شده است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: شاعران بدانند که سروده آنان به جای خیالات و دروغ پردازی بر پایه صداقت و راست گویی استوار باشد تا از ارزش و منزلت برخوردار شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه شاعرانی هستند که با حمایت از باطل و دروغ سروده خودشان را بی ارزش می کنند.
وی با اشاره به لزوم وحدت خاطر نشان کرد: مرحوم آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز مظهر وحدت و همبستگی بین شیعه و سنی بودند.
وی بیان کرد: این 2 روحانی بزرگوار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره به دیدار یکدیگر می رفتند و در غم و شادی هم شریک بودند و مردم نیز با تاسی از آنان زندگی مسالمت آمیز و سرشار از محبت داشتند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: همه ی مردم زاهدان صفا و صمیمیت را از این 2 بزرگوار یاد گرفته اند.
به گزارش ایرنا در این مراسم رای هیات داوران نخستین کنگره شعر پیامبر مهربانی، پس از بررسی و داوری مقدماتی و نهایی اعلام شد.
براساس رای هیات داوران نفرات برتر شعر کلاسیک:
علیرضا رجبعلی زاده کاشانی نفر اول، علی سلیمانی از تهران و سید جواد شاهمرادی از اصفهان بطور مشترک دوم و رضا نیکوکار از رشت و سپیده تکتم حسینی بطور مشترک سوم شدند.
نفرات برگزیده شعر سپید:
اکبر آزادپور از اندیمشک نفر اول، مریم اسلامی ازمشهد نفر دوم و طاهره شهابی نفر سوم
نفرات برگزیده کتاب پیامبر مهربانی: علی فردوسی نفر اول و برگزیده
کنگره شعر پیامبر مهربانی به مناسبت هفته وحدت از روز دوشنبه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1120 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار