سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 19:33

عضو شورای عالی التقریب مصر: وحدت، اسلام را در برابر داعش و صهیونیست ها حفظ می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عضو شورای عالی التقریب مصر گفت: وحدت بین مذاهب اسلامی در شرایط فعلی جهان اسلام و پیدایش گروه های تکفیری و دشمنان قسم خورده مسلمانان، می تواند اسلام را در برابر نقشه های پلید داعش و صهیونیست ها حفظ کند.
به گزارش ایرنا، شیخ تاج الدین عبدالله الهلالی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی 'امام رضا (ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی' در جوار حرم حرم مطهر رضوی افزود: امروزه بسیاری از صهیونیست ها و دشمنان دین اسلام تلاش دارند تا دین اسلام را نابود کنند به همین دلیل علمای اسلامی باید با آگاهی کامل این فتنه ها را مدیریت کنند.
وی گفت: علمای شیعه و سنی برادرند و این برادری و وحدت زمینه عبادت الهی را در پیشگاه خداوند فراهم می کند وحضرت محمد (ص) پیشوای تهذیب نفس برای امت اسلامی در تمامی دورانها به شمار می آید
وی اظهار کرد: همزیستی مسالمت آمیز در دین اسلام میان تشیع و اهل سنت بسیار مورد تاکید بوده و کتب علمای اسلامی از قرن گذشته تاکنون موید این نکته و تحکیم وحدت است.
وی گفت: قرآن و کتاب مربوط به روایات و احادیث بهترین منبعی است که می تواند همه مسلمین را از بدعت ها، اختلافات و بسیاری از موارد تفرقه افکن دور کند.
شیخ الهلالی گفت: امام علی (ع) بهترین ولی عهد برای مسلمین پس از حضرت محمد (ص) هستند و علمای اهل سنت و شیعه باید با درایت و آگاهی فراوان بتوانند بسیاری از خطاها و لغزش ها و خیانت ها را شناخته و به این تریبت در راستای وحدت امت اسلامی گام بردارند.
وی اظهار کرد: درود بر پیامبر اسلام (ص) و جایگاه ویژه ایشان امر مهمی است که در قرآن کریم بسیار بر آن تاکیدشده و امت اسلامی باید بر این امر پایبند باشند تا دین اسلام را در برابر اقدامات نابخردانه دشمنان حفظ کنند.
وی گفت: در قرآن کریم نمونه هایی از درود بر پیامبر ان در دوران های مختلف بیان شده که این مهم به خوبی نشانگر جایگاه و مقام والای پیامبران را در میان امت اسلامی حفظ می کنند.
وی بیان کرد: به این ترتیب پس از ائمه اطهار (ع) علما و دانشمندان اسلامی خواهند توانست مسلمانان را از خطا و لغزش در امان نگه دارد.
نشست هم اندیشی امام رضا (ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی با حضور جمعی از اندیشمندان و علمای اهل سنت و شیعه داخلی و خارجی در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است.
در این نشست علاوه علمای ایران، اندیشمندانی از کشورهای اسلامی از جمله مصر، لبنان، افغانستان، اندونزی، تونس، فلسطین، افغانستان، عراق و پاکستان نیز حضور دارند.
7489/ 6012 خبرنگار میترا عبدالهی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1075 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار