چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 19:16

سردار سلامی: آزادسازی حلب، آغاز فتح الفتوحات لشگر اسلام است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران گفت: آزادسازی شهر حلب در سوریه که امروز سرخط همه روزنامه های بین المللی بود، آغاز فتح الفتوحات لشگر اسلام است.
به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ حسین سلامی عصر روز سه شنبه در نخستین کنگره شهدای کارگری کشور در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: زمان فتوحات آشکار لشگر اسلام فرا رسیده و آزاد سازی حلب نخستین گام موفقیت لشگر اسلام است و به فضل الهی آزادسازی موصل، یمن و بحرین نیز به زودی محقق می شود.
وی ادامه داد: با وجود کثرت نیروهای نظامی دشمن و حمایت های همه جانبه ابرقدرت های جهان از نیروهای ضد اسلامی و تکفیری، هر روز لشگر اسلام توفیق بیشتری کسب و در آزادسازی مناطق اشغال شده توسط تکفیری ها حاصل می شود و این سند حقانیت مسلمانان است.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران با بیان اینکه خداوند دست کفار را برای سلطه بر مسلمانان بسته است، بیان کرد: حقانیت مسلمانان از نصرت های الهی عبور می کند و هر توطئه ای که دشمنان علیه اسلام برنامه ریزی می کنند در کوتاهترین زمان ممکن خنثی می شود.
وی افزود: استکبار جهانی با حمایت از گروهک تکفیری و ضد اسلامی داعش قصد اشغال قلب اسلام را داشتند اما، امت اسلامی با الهام از استکبارستیزی انقلاب اسلامی توانستند در شرق دریای مدیترانه، فلسطین، سوریه و لبنان قدرتی عظیم و شکست ناپذیر را سازماندهی کنند.
سردار سرتیپ سلامی آزدسازی حلب را فتح المبینی دیگر عنوان کرد و افزود: دشمنان نظام گمان نمی کردند که طول شمشیرهای انقلاب اسلامی ایران از تهران تا شرق دریای مدیترانه برسد و این اول راه است چرا که ایران با تمام قوا در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی صف آرایی کرده است.
وی، آزادسازی حلب را فروپاشی استکبار در جهان اسلام دانست و گفت: این اتفاق مهم با روحیه شهادت طلبی و ایثار لشگریان اسلام که از امام راحل و شهدای گرانسنگ انقلاب اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی، الگو برداری کرده اند، محقق شد.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران اظهار کرد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است که می توانیم با موشک هایی که به دست پرتوان مهندسان داخلی ساخته شده در هر نقطه از نظام کفر و استکبار برای دفاع به کار بگیریم و این چیزی جز نصر الهی نیست.
وی ادامه داد: در حالی که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی دانشمندان ما را در خیابان های تهران ترور می کردند ما توانستیم به انرژی هسته ای دست یابیم، سدهای غول پیکر در نقاط مختلف ایران اسلامی بسازیم و پهبادهایی را طراحی کنیم که سه هزار کیلومتر عمق آسمان را درنوردند و این موفقیت های بزرگ تنها با نصرت الهی و روحیه گذشت و ایثار جوانان وطن محقق شده است.
سردار سرتیپ سلامی با بیان اینکه درهای رحمت الهی به روی ملت ایران گشایش یافته است، بیان کرد: ملت ایران هیچگاه از تهدیدها و تحریم های آمریکای جنایتکار نترسیده است چرا که اعتقاد به نصرت و رحمت الهی داشته و با اعتقاد کامل به آرمان های انقلاب اسلامی با تمام وجود برای آبادانی کشورشان تلاش می کنند.
وی ادامه داد: ملت ایران ظرفیت ها و ساختارهای عظیمی را در اختیار دارند که با تکیه بر آن ها می توانند به بزرگترین قله های موفقیت را فتح کنند بنابراین ملت ایران پیروز است چون به قدرت خداوند و ظرفیت های داخلی خود اعتقاد دارند.
جانشین فرماندهی سپاه پاسدارن افزود: ملت ایران عزت و شرفشان را با هیچ چیز عوض نمی کنند و با حمایت و پشتیبانی از مقام معظم رهبری تا پای جان از ارزش های نظام اسلامی دفاع کرده و زیر پای هیچ ابرقدرتی فرش قرمز پهن نمی نکنند و با قدرت هر چه تمامتر استخوان های دشمنان خود را با قدرت خرد می کنند.
وی بیان کرد: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین دشمن ها را دارد اما امن ترین کشور دنیا محسوب می شود و زندگی روزمره شهروندان در بهترین شرایط جریان دارد.
سردار سلامی افزود: در کشور آمریکا 70 میلیون نفر زیر خط فقر و 40 میلیون نفر بدون سرپناه زندگی می کنند و 60 درصد کودکان این کشور بدون پدر و مادر و در آسایشگاه های خیریه به سر می برند بنابراین ملت ایران باید قدر موهبت های الهی را بدانند و با تمام توان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کنند.
وی، در ادامه سخنان خود در تشریح هشت سال دفاع مقدس و حمایت های استکبار جهانی وبیش از 40 کشور دنیا از رژیم بعثی نیز گفت: در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام از کمترین تجهیزان نظامی برخوردار بودند اما با توکل بر خدا و ایمان راسخ به آرمان های امام وروحیه شهادت طلبی همه توطئه های دشمنان را خنثی کردند.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران افزود: دشمن با حمایت از رژیم بعثی قصد نابودی انقلاب اسلامی را داشت اما شجاعت، جوانمردی و روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام همه دنیا را حیرت زده کرد و استقلال ایران اسلامی با تمام قدرت به جهانیان ثابت شد.
وی، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون مقدس شهدا دانست و گفت: شهدای جنگ تحمیلی با ایثار جان خود در راه وطن حماسه آفرینی کردند و آرمان های این عزیزان باید در جامعه برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.
سردار سلامی در ادامه سخنان خود پدران و مادران شهدا را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شهدای جنگ تحمیلی به آرزوی خود که شهادت بود، رسیدند اما پدران و مادران آن عزیزان آرزوهای خود را به جبهه ها فرستادند که ارزش و عظمت گذشت والدین شهدا به مراتب بیشتر از روحیه شهادت طلبی شهیدان است.
رئیس سازمان بسیج جامعه کارگری سپاه پاسداران نیز در این آیین گفت: کنگره های کشوری شهدا هر 10 سال یکبار در یکی از مراکز استان های برگزار می شود که نخستین کنگره در شهرستان اراک برگزار شد.
سرهنگ پاسدار محمد ابراهیم کریمی با بیان اینکه 14 کنگره شهدای کارگری در کشور برنامه ریزی شده است، بیان کرد: ایجاد برانگیختگی و احیاء روحیه شهادت طلبی بین کارگران و تولید محتوا در خصوص آرمان های شهدای جنگ تحمیلی مهمترین اهداف برگزاری کنگره های شهدا است.
وی بیان کرد: ستاد اجرایی کنگره شهدای کارگری از سال گذشته آغاز به کار کرد که در این مدت 80 دقیقه فیلم مستند، تالیف 40 عنوان کتاب از شهدای شاخص در نقاط مختلف کشور و تدوین دایره المعارف شهدا مهمترین برنامه های انجام شده در این مدت است.
رئیس سازمان بسیج جامعه کارگری سپاه پاسداران بیان کرد: جامعه کارگری نیز مانند دیگر اقشار مختلف مردم با حمایت و پشتیبانی از مقام معظم رهبری تا پای جان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کرده و تا آمریکای جنایتکار را به تسلم واندارند دست از مبارزه بر نمی دارند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نقش کارگران و این استان در پیروزی های دفاع مقدس غیر قابل انکار است و امروزه نیز با همان روحیه جهادی در تمامی عرصه های علمی و فناوری حاضر شده اند.
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: مدیریت صحیح مهندسی جنگ و تهیه ادوات نظامی از سوی صنایع به ویژه کارخانه ها استان مرکزی در برخی از موارد با آماده سازی زیرساخت ها و جلوگیری از پیشروی دشمن مانع شکست رزمندگان می شد.
وی ادامه داد: صنایع استان مرکزی 70 پروژه را در دوران دفاع مقدس اجرا کرد که پل خیبر مهمترین سازه صنایع این استان است که احداث آن راه را برای عبور رزمندگان فراهم کرده و زمینه ساز آغاز عملیات خیبر و پیروزی رزمندگان در این عملیات بود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: مردم ولایتمدار این استان مانند مردم دیگر نقاط مختلف کشور در لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری آماده هستند و تا آخرین نفس از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدای گرانسنگ و منویات مقام معظم رهبری دفاع می کنند.
269 نفر از کارگران واحدهای صنعتی استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*

اطلاعات تکميلي

خواندن 1132 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب