سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 12:12

هیچ معلمی حق اجبار برای خرید کتاب های غیردرسی در مدارس را ندارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر کل دفتر انتشارات و کتاب های آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس دستورالعمل این وزارتخانه هیچ معلمی در هیچ یک از پایه های تحصیلی حق اجبار برای خرید کتاب های غیردرسی و کمک آموزشی در مدارس را ندارد.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، محمد ناصری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: سالانه کتاب های مناسب آموزشی در قالب جشنواره آموزشی و تربیتی رشد فهرست شده و در قالب کتابی به مدارس ارایه می شود که معلمان می توانند از بین آنها کتاب های مورد نیاز را به دانش آموزان معرفی کنند البته اجباری در خرید این منابع آموزشی نیست.
وی افزود: در سال تحصیلی 96 - 95 ، سه هزار و 639 عنوان کتاب مناسب برای معلمان در تمامی مقاطع معرفی شد که به طور میانگین بیش از 24 کتاب به ازا هر روز آموزشی است.
مدیر کل دفتر انتشارات و کتاب های آموزشی به تفکیک این کتاب ها در دوره های مختلف تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: برای دانش آموزان دوره ابتدایی به ازای هر روز آموزشی بیش از هفت کتاب استاندارد، دوره متوسطه اول پنج کتاب، دوره متوسطه دوم شش عنوان، هر جویان و هنرآموزان فنی و حرفه ای و کار دانش پنج کتاب و پیش دبستانی دو عنوان کتاب جدید معرفی شده است.
ادامه دارد..
فراهنگ**1883**1027**خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1120 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار